خیلی‌ها از غذاهای رژیمی تصور خوبی ندارند و فکر می‌کنند بی‌مزه و خسته‌کننده هستند در صورتی که با کمی حوصله می‌توان غذاهایی با کالری کم، ‌مزه‌ای عالی و ظاهری دلفریب پخت و از خوردن آنها لذت برد.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۹۵

پیتزا

مواد لازم:

سویا: نصف فنجان کوچک / پیاز کوچک: 2 عدد / نان ذرت: یک عدد / هویج رنده شده: نصف فنجان / فلفل سبز: 2عدد / پنیر پیتزای کم چرب مارگاریتا یا موزارلا: 100گرم/ روغن: 2 قاشق غذاخوری / فلفل سیاه و ادویه: به میزان
لازم

سویا را یک ساعت درآب ولرم خیس کرده، بعد در آبکش ریخته و خوب آبکشی میکنیم. پوست پیاز را گرفته، خرد میکنیم و در روغن تفت میدهیم و سویا را که کامل آبش رفته به آن اضافه میکنیم و خوب تفت میدهیم تا سرخ شود. هویج را رنده و فلفل سبز را خرد کرده و به سویا اضافه میکنیم وتفت میدهیم. موادمان را با فلفل سیاه و ادویه مزهدار کرده و بعد از کمی تفت دادن شعله را خاموش میکنیم تا کمی خنک شود. فر را از قبل روشن کرده، سینی فر را خیلی کم چرب میکنیم و نان ذرت را در آن قرار میدهیم. مواد را روی نان ریخته و در انتها پنیر را روی مواد میریزیم و مدت پانزده دقیقه در فر میگذاریم. پیتزا را به دلخواه تزیین و سرو میکنیم.

اسپاگتی

مواد لازم:

کدو: 2عدد / گوجه فرنگی: 3 عدد / قارچ: 200 گرم / فلفل دلمه رنگی: 200گرم / ادویه: یک قاشق مرباخوری / روغن گیاهی: یک قاشق غذاخوری / آبلیموی تازه: 2 قاشق غذاخوری

کدوها را شسته، پوست کنده و با تیغه درشت رنده میکنیم تا ظاهری مانند فتوچینی داشته باشد. قارچها را شسته و به اندازه دلخواه خرد کرده و در یک تابه مناسب تفت میدهیم تا جایی که دیگر آب نداشته باشد سپس روغن را اضافه میکنیم و کمی تفت میدهیم.

دراین مرحله گوجهها را شسته، پوستش را میگیریم، خرد یا رنده درشت کرده و به قارچها اضافه میکنیم. بعد از کمی تفت دادن ادویه را اضافه کرده و در تابه را میگذاریم و حرارت را کم میکنیم تا گوجهها نرم شود وحالت سس پیدا کند. کدوهای رنده شده را در ظرف مناسبی ریخته و مواد پخته شده را که کمی خنک شده روی کدوها میریزیم. در این مرحله آبلیموی تازه را روی اسپاگتی کدو میریزیم و سرو میکنیم.

خوراک

مواد لازم:

قارچ: نیم کیلو/ هویج بزرگ: 2عدد / پیاز کوچک: یک عدد / فلفل دلمه کوچک: یک عدد / روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری / آب نارنج یا آبلیموی تازه: نصف فنجان / جعفری و گشنیز خرد شده: نصف فنجان / زردچوبه و ادویه: به میزان لازم

قارچها، پیاز، هویج و فلفل دلمهای را شسته و به اندازه دلخواه خرد میکنیم. البته بهتر است درشت باشد تا خوراک ظاهر بهتری داشته باشد. روغن را در تابه میریزیم و روی شعله میگذاریم. وقتی روغن داغ شد زردچوبه را همراه با موادمان در تابه میریزیم و با شعله زیاد چند دقیقه خوب تفت میدهیم. در این مرحله ادویه را اضافه کرده، حرارت را کم میکنیم و در تابه را میگذاریم تا مواد بخارپز شود. چون قارچ در حین پخت آب میاندازد احتیاج به اضافهکردن آب نیست.

حدود پانزده دقیقه بعد مواد را تست میکنیم اگر پخته بود آبغوره یا آبلیمو و جعفری و گشنیز را که ساتوری خرد کردهایم اضافه کرده و شعله را خاموش میکنیم. خوراک آماده است؛ آن را در ظرف مناسبی ریخته و سرو میکنیم.

مژده مظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها