گزارشگران ورزشی رادیو از گزارش بازی‌های آسیایی جاکارتا می‌گویند

جادوی گزارشگران رادیو

تماشای بازی‌های آسیایی در تلویزیـــون رونـــق زیـــادی دارد.خیلـــی از هموطنـــان و دوســـتداران به دلایلی از‌جمله دسترســـی نداشتن به تلویزیـــون، از رادیو گزارش لحظه به لحظه مسابقات را دنبال می‌کنند. به همین بهانه با گزارشگران رادیو ورزش همراه و از آنها درباره چگونگی این گزارش‌ها جویا شدیم.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۹۶

حافظ کاظمزاده در این باره میگوید: بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ در دو شهر کشور اندونزی (جاکارتا و پالمبانگ) به شکل خاص برگزار میشود.

تعدادی از رشتههای ورزشی که مهمترین آن فوتبال است در پالمبانگ و سایررشتههای ورزشی در جاکارتا برگزار میشود. ترکیب تیم رادیو ورزش به این صورت است که بازیهای جاکارتا را همکارانم آقای سبحانی و خانم علاقهمند پوشش میدهند و بازیهای داخل پالمبانگ را من گزارش میدهم.

وی تصریح میکند: این اولین تجربه من است که یک دوره از مسابقات بزرگ ورزشی را از نزدیک لمس میکنم و از این نظر بسیار هیجانزده هستم. این فرصت خیلی ایدهآلی است که میتوانم این رقابتهای بزرگ را انعکاس بدهم و الان شاید عرصه نمایش باشد و نشان دادن قابلیتها.

این گزارشگران عنوان میکنند: فراموش نکنیم رادیو وظیفه خطیرتری در این دوره دارد. بهتر است بگویم رادیو وظیفه بسیار سنگینتری در این دوره از بازیهای آسیایی نسبت به دورههای قبل دارد. به خاطر محدودیتهایی که ممکن است تلویزیون ما داشته باشد و محدودیتهایی که ممکن است سایر کاروانها داشته باشند.

تلاشی برای انعکاس لحظات ناب ورزش بانوان

مائده علاقهمند در این باره توضیح میدهد: حسی که شاید تقریبا چهار سال پیش منتظرش بودم، اما نشد.‌‌ نامم برای اولین مرتبه به عنوان گزارشگر اعزامی زن از صداوسیمای جمهوری اسلامی برای گزارش مسابقات بازیهای آسیایی اینچئون کرهشمالی معرفی شد، اما در میانه راه خط خورد. لحظات غمگین و سختی بود، اما گذشت ولی همچنان امیدوار به روز موعود بودم و بالاخره فرارسید. بازیهای آسیایی جاکارتا آرزوی مرا برآورده کرد و این سنت دیرینه برای همیشه بالاخره شکسته شد البته با حمایت مدیران عزیزم جناب میرحسینی و معاونت روشنفکر محترم صدا دکتر شاهآبادی .

وی ادامه میدهد: خانمهای گزارشگر هم میتوانند حضوری بینالمللی در ارائه گزارشهای ورزشی داشته باشند. تمام تلاشم را خواهم کرد که با کمترین نواقص کاری و هیجانهای کنترلشده و احساسات ناب ملیگرایی گزارش مسابقات زنان را برای ایران پرافتخارم داشته باشم. تمام تلاشم را خواهم کرد قشنگترین لحظات و نابترین لحظات گزارش ورزشی را برای مسابقات زنان کشورم از رسانه ملی داشته باشم.

سبحان اکرامی که سال ۸۹ در بازیهای آسیایی گوانگژوی چین حضور داشته، امیدواراست تجربه آن بازیها و رقابتهای دیگری که درآن حضور داشته به او کمک کند تا بیش از گذشته در خدمت مردم و جامعه ورزش باشد. اولویت برای هر رسانهای در دنیای امروز، البته در صورت اطمینان از صحت هر رخداد، سرعت در انتقال پیام و خبر به مخاطبان خودش است. ابتدا جنس رخداد و گام بعد جنس رسانهای که در آن فعال هستیم. بازیهای آسیایی از مهمترین رخدادهای ورزشی است، پس بالاترین میزان اهمیت را دارد.

زهره زمانی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها