کتاب «بازارسازی فرهنگی» نوشته دکتر مهدی ایزدخواه به همت مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران منتشر شده است. کتابی که طی چند سال پژوهش در این حوزه گردآوری شده است و به اهمیت این حوز مهم در بستر فرهنگ‌سازی جامعه ایرانی پرداخته است. این کتاب به بررسی بازار محصولات جانبی انیمیشن و سایر محصولات فرهنگی شخصیت‌محور در دنیا و ایران پرداخته و ضمن اشاره به شخصیت‌های محبوب کودکان و نوجوانان همچون باب اسفنجی و... این موضوع را مورد بررسی قرار داده است که به نظر می‌رسد اولین پژوهش جامع در حوزه محصولات فرهنگی شخصیت‌محور است. این اثر تلاش کرده است تا گامی باشد در بهبود عملکرد سازمان‌های فعال در حوزه محصولات فرهنگی بومی، در زمینه شناخت بازار و رفتار مصرف‌کننده، طراحی شخصیت‌ها و محصولات، جهت‌دهی به سلایق و شیوه ترویج آن در ذهن مصرف‌کنندگان که عمدتا کودکان می‌باشند.
کد خبر: ۱۱۵۹۸۹۴

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها