فریدون جیرانی، کارگردان سینما که فیلم‌هایی چون قرمز، سالاد فصل و خفه‌گی را در کارنامه دارد، به پاس ۴۳سال فعالیت مطبوعاتی و خبری تجلیل شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۵۸۸

آن‌طور که ایسنا گزارش داد، شامگاه ۱۷ مرداد و همزمان با روز خبرنگار جمعی از هنرمندان با برگزاری مراسمی، فریدون جیرانی را غافلگیر کردند. نکته جالب در میان مهمانان، حضور جواد مجابی (نویسنده) به عنوان اولین دبیر خبر جیرانی بود.

علاوه بر جواد مجابی، هنرمندانی همچون ستاره اسکندری، پانته‌آ بهرام، امین تارخ، مهران احمدی، سیروس الوند، محمدمهدی عسگرپور، حبیب اسماعیلی، بهرام دهقانی، مهدی صباغ‌زاده و منتقدانی چون شاهین امین، مازیار فکری ارشاد و علی علایی هم حضور داشتند و از نگاه خود درباره جیرانی صحبت کردند.

پانته‌آ بهرام با توجه به شیوه کاری جیرانی او را الگویی دوست‌داشتنی برای کسانی دانست که به تازگی وارد این عرصه می‌شوند. کسی که جرات می‌کند ژانرش را عوض کند حتما آدم ویژه‌ای است.

جواد مجابی هم که حضورش جیرانی را غافلگیر کرده بود، با اشاره به همکاری مطبوعاتی‌شان گفت: فریدون جیرانی یک انسان فرهنگی و اجتماعی است و با همان انرژی که وارد روزنامه شد به سینما رفت که سینما او را عوض نکرد بلکه به عنوان یک انسان حساس به فرهنگ و اجتماع کارش را ادامه داد. تفاوتی بین این دو رسانه نیست. این نویسنده اضافه کرد: او اشتیاق فراوان برای دانستن دارد و به اصول فکری خود پایبند است و امیدوارم با همین اشتیاق به کشف بیشتر عرصه‌های نو بپردازد.

امین تارخ هم گفت: همیشه شارژ بودن او برای دانستن باعث شده که جوان بماند و در این مورد همیشه حسرت او را خورده‌ام. او گنجینه‌ای است که تاریخ سینما را در خود دارد و امیدوارم روزی کتاب خاطراتی بنویسد.

سیروس الوند هم با اشاره به مصاحبه‌ای که با جیرانی داشته و آن را بهترین مصاحبه انجام شده‌اش می‌داند، تاکید کرد: جیرانی به سینما خدمت کرده است.

ستاره اسکندری که در سریال مرگ تدریجی یک رویا با جیرانی کار کرده بود، گفت: شناخت از روابط واقعی سینما را مدیون ایشان هستم، چون به من آموخت سینما جدا از تمام چیزهایی که می‌دهد، یک دنیای بی‌رحم است.

فریدون جیرانی که در سال‌های گذشته سردبیر نشریه سینما بوده، به دوران کاری خود با مجابی اشاره کرد و با بیان این‌که در آن زمان خیلی آموزش در روزنامه نبود، گفت: من شانس زیادی آوردم که با آقای مجابی کار می‌کردم و خیلی خوشحالم که ایشان را دعوت کرده‌اید، چون لذتبخش‌ترین لحظه زندگی من امشب بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها