در غذا کشیدن هول نزنید

کالری‌های سلف سرویسی!

احتمالا خاطرتان هست هر هفته قرار شد از پس یک چالش جدید در زمینه رسیدن به کاهش وزن بربیایم. این هفته نوبت چالش سلف سرویس بود! تعجب نکنید چرا که یکی از مهم‌ترین علل شکست رژیم‌های لاغری مهمانی‌ها و البته رستوران‌هایی است که غذا به‌صورت سلف سرو می‌شود و معمولا کنترلی روی غذا خوردن نداریم.
کد خبر: ۱۱۵۸۵۳۷

حالا اگر جزو گروه پرخورها باشیم و به اصطلاح در غذاکشیدن هول بزنیم نتیجهاش میشود چربی و چاقی. من به کمک این توصیهها توانستم در چالش این هفته موفق باشم:

بعد از رسیدن سر میز غذاها رفتارتان را کنترل کنید. اول با دقت به همه غذاها نگاه کنید تا چشمتان سیر شود و در مرحله بعد از بین غذاهای موجود یکی را انتخاب کنید.

اگر از بین غذاهای متنوع نمیتوانید تعداد محدودی را انتخاب کنید، هول نکنید و بشقابتان را از غذاهای مختلف پرنکنید. بهتر است سراغ غذایی بروید که بیشتر از همه دوستش دارید و به هر رستورانی که میروید همان را سفارش میدهید.

بچهها، افراد میانسال و سالمندی که همراهتان هستند را در نظر بگیرید و اول برای آنها غذا بکشید. با این وقفه کوتاه، جلوی اشتهای کاذب شما گرفته میشود و درست و به اندازه غذا میخورید.

آرام و با حوصله غذا بخورید، چرا که تندتند غذا خوردن یعنی زیاد غذا خوردن و در نتیجه کالریهای اضافه.

سعی کنید با چنگال غذا بخورید، چون مدت غذا خوردن بیشتر میشود و در عین حال حجم کمتری غذا میخورید.

نیازی نیست بشقابتان را پر از غذا کنید، چون اگر سیر نشدید میتوانید برگردید و دوباره غذا بکشید. حواستان به کالری غذاها باشد.هشت تا 12 قاشق باقالی پلو با دو تکه گوشت متوسط فاقد چربی 600 تا 700 کالری دارد و به تنهایی یک وعده غذایی محسوب میشود در حالی که در مراسم سلف سرویس یکی از دهها غذای انتخابی هر فرد است! همچنین 8 تا 12 قاشق زرشک پلو همراه نصف سینه مرغ 500کالری و هشت تا 12 قاشق پلو با یک کاسه کوچک ماست خوری خورشت فسنجان 750کالری و هر پرس تک نفره خوراک زبان و سبزیجات 450کالری دارد. حتی شما با خوردن صد گرم کرم کارامل حداقل 400کالری وارد بدنتان میکنید.

پریسا اصولی

جامجم

ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها