رسانه ملی در روزهای پایانی هر هفته و نیز ایام منتهی به تعطیلات رسمی کشور، فیلم‌های تلویزیونی، سینمایی و انیمیشنی مختلفی را از شبکه‌های گوناگون سیما روانه آنتن می‌کند تا در پر کردن بخشی از اوقات فراغت مخاطبان خود سهم داشته باشد. شبکه‌های مختلف تلویزیون امروز و فردا هم با آثار نمایشی مختلفی مهمان خانه‌ها هستند که در این گزارش تماشای برخی از این آثار را به طور ویژه به شما پیشنهاد می‌کنیم:
کد خبر: ۱۱۵۸۳۵۴

امروز: «لیلی با من است»، ساعت 10، شبکه سه

داستان فیلم چیست؟ صادق مشکینی، فیلمبردار تلویزیون است که به دلیل مشکلات مالی، نیاز شدیدی به وام دارد. همکارش به او توصیه میکند در صورتی که در سفر کوتاهی با یکی از افراد واحد فیلمبردار تلویزیون به مناطق جنگی برود... .

چرا این فیلم را ببینیم؟ لیلی با من است از آن فیلمهایی است که هرکداممان تاکنون بارها تماشا کردهایم و احتمالا تا جزئیات داستانش را حفظیم؛ با این حال این چیزی از شیرینی تماشای دوباره فیلم کم نمیکند. لیلی با من است به منزله یکی از اولین فیلمهای کمدی جنگی هم محسوب میشود؛ فیلمی که به فاصله نسبتا کوتاهی بعد از پایان جنگ (سال 1374) ساخته شد و در آن زمان کمال تبریزی، کارگردان این اثر ریسک ویژهای کرد.

امشب: «هملت»، ساعت 20:30 شبکه چهار

داستان فیلم چیست؟ سال 2000 پس از کشته شدن پادشاه دانمارک، برادر او با ملکه ازدواج میکند و برادرزادهاش هملت را به خشم میآورد. شبح پدر هملت در قصر ظاهر میشود و به هملت میگوید برادرش او را کشته است... .

چرا این فیلم را ببینیم؟ حتی اگر داستان هملت، شاهکار کلاسیک ویلیام شکسپیر را نخوانده باشیم، باز قطعا حتی شده یکبار یکی از اقتباسهای تصویریاش را به تماشا نشستهایم و از چند و چون ماجرای پسری که پدرش به دست عمویش کشته شده بود، آگاهیم. شکسپیر جاودانهای نوشت که علیرغم گذشت سالها هنوز دستمایه اقتباس است و ماجرایش تکراری نمیشود. یکی از این آثار سینمایی، نسخه فیلم سینمایی هملت ساخته شده در سال 2000 است که این اثر کلاسیک را به قالبی امروزی درآورده و تماشای هملتی که در روزگار ما زندگی میکند، بدون شک جذاب است.

فردا: «مزار شریف»، ساعت 16 شبکه یک

داستان فیلم چیست؟ فیلم سینمایی مزارشریف به کارگردانی عبدالحسن برزیده، داستان کشتار دیپلماتهای ایرانی در کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان است که به دنبال هجوم نیروهای طالبان منجر به شهادت ده نفر از کارکنان کنسولگری ایران شد.

چرا این فیلم را ببینیم؟ مزار شریف داستان خود را از یک ماجرای حقیقی وام گرفته است. ماجرای شهادت دیپلماتهای ایرانی در شهر مزار شریف افغانستان و فرار ا...مدد شاهسوندی، تنها باقیمانده از این واقعه. عبدالحسن برزیده که کارگردان گزیدهکار و البته شناختهشدهای در عالم سینماست و سال گذشته مجموعه تلویزیونی «پرواز در ارتفاع صفر» را روانه آنتن کرد، در مزار شریف دست روی واقعهای کمتر تعریف شده گذاشته و ماجرای فرار شاهسوندی را با همه فرازها و فرودها و استرسهایش به تصویر کشیده است.

زهرا غفاری

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها