با بازی در نقش گرتچن کارلسون، مجری سرشناس آمریکایی روی پرده می‌رود

نیکول کیدمن علیه ترامپ

با افزایش انتقادات به دونالد ترامپ و سیاست‌های ارتجاعی او و همراهان رسانه‌ای‌اش، نیکول کیدمن هم سیاسی و ضدجمهوریخواهان می‌شود! بازیگر استرالیایی‌تبار سینما که در هالیوود کار و فعالیت می‌کند، یکی از نقش‌های اصلی «خوشنام و متعادل» را بازی می‌کند. خط اصلی داستان این درام پرتنش سیاسی، در ارتباط با شبکه تلویزیونی محبوب ترامپ یعنی فوکس است. قبل از این اعلام شده بود شارلیز ترون، بازیگر آفریقایی‌تبار سینما، یکی از دو نقش محوری داستان را به عهده گرفته است. با انتخاب کیدمن برای بازی در فیلم، بزودی کلید فیلمبرداری آن زده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۱۳

کیدمن در داستان این درام اجتماعی در نقش گرتچن کارلسون بازی خواهد کرد. او یکی از مجریان باسابقه و سرشناس شبکه تلویزیونی فوکس بوده است.

خط اصلی داستان خوشنام و متعادل درباره ظهور و سقوط راجر آیلز مدیر واحد خبر شبکه فوکس و نوع ارتباط او با همکاران و زیردستانش است. آیلز برای چند سال مدیر واحد خبر فوکس (که مهمترین واحد این شبکه به حساب میآید) بود و جنجالهای زیادی در دوران مدیریت خود به پا کرد.

مقابله کیدمن با مدیر خلافکار

در عین حال، از او به عنوان کسی اسم برده میشود که در زمان مدیریت خود، افرادی مثل میگین کلی، کارلسون و شون هانیتی را به قاب کوچک معرفی کرد.

رسانههای گروهی از آیلز به عنوان یکی از طرفداران پروپاقرص حزب جمهوریخواه اسم میبرند. او در دوران کارزارهای تبلیغاتی ریچارد نیکسون، رونالد ریگان و جورج بوش، فعالیتهای تبلیغاتی بسیار زیادی به نفع جمهوریخواهان انجام داد.

آیگر در سال 2016 و به دنبال افشای رسواییهای جنسیاش، مجبور به استعفا شد. بخشی از این رسوایی، در ارتباط با کلی و کارلسون بود. این دو، نقش مهمی در بیآبرو کردن آیلز داشتند. افشای رسواییهای جنسی آیگر، ضربه سختی به وجهه او و حزب جمهوریخواه زد.

فیلمنامه افشاگرانه

قبل از این، خوشنام و متعادل نامی نداشت و این نام، تازه برای آن انتخاب شده است. جی روچ که متخصص ساخت درامهای پرتنش سیاسی و اجتماعی است، کارگردانی فیلم را به عهده دارد. او فیلم را براساس فیلمنامهای از چارلز راندولف میسازد.

از قرار معلوم، دقت در انتخاب بازیگران نقشهای مهم فیلم، کار پیش تولید آن را به درازا کشانده است. روچ میگوید به دنبال حداقل سه بازیگر مطرح و سرشناس سینماست، تا بتواند پرونده انتخاب بازیگران را ببندد. به همین دلیل، هنوز زمانی برای آغاز کار فیلمبرداری آن تعیین و اعلام نشده
است.

نقش خوب ترون برای همکار زن

شرکت مستقل فیلمسازی آناپورنا شارلیز ترون که تهیهکننده فیلم است، نقش میگن کلی، مجری و برنامهساز آمریکایی را به این بازیگر سپرده است. کلی برای بیش از یک دهه مجری چند برنامه پربیننده شبکه فوکس
بود.

گفته میشود مدیران فوکس او را مجبور کردند، به حمایت از راجر آیلیز برخیزد، اما کلی حاضر به پذیرش درخواست مدیران فوکس نشد و از این شبکه بیرون آمد.

51ساله بهجای 52 ساله!

کیدمن در خوشنام و متعادل، نقش کارلسون 52 ساله را بازی میکند. کارلسون که فعالیت رسانهایاش را در سال 2000 شروع کرد، در سال 2005 به شبکه فوکس پیوست. او در کمال تعجب همگان، در سال 2016 علیه آیلز به دادگاه شکایت و تقاضای 20 میلیون دلار خسارت کرد. بعد از ادعای او، تعداد دیگری از زنان شاغل در شبکه فوکس هم آیلز را به سوءاستفاده جنسی متهم کردند. این زنان از کارلسون به عنوان پیشگام اقدام شجاعانه علیه مدیر شبکه خبر فوکس یاد میکنند.

بهدنبال اسکار تازه

به نوشته سایت امپایر آنلاین، کیدمن از بازی در نقش یک شخصیت واقعی و جنجالی هیجانزده به نظر میرسد. البته این اولین بار نیست که او در قالب یک کاراکتر واقعی قرار میگیرد. بازی در نقش ویرجینیا وولف، نویسنده سرشناس در «ساعتها»(2002) اولین و تنها اسکار بازیگری را برای این بازیگر 51 ساله به همراه آورد.

با این حال، منتقدان سینمایی عقیده دارند بازی در نقش کارلسون در شرایط فعلی، توجه تعداد بیشتری از تماشاگران و فعالان اجتماعی را به سمت او جلب خواهد کرد. جنجالهای مربوط به اقدام این مجری تلویزیونی، میتواند درجه محبوبیت کیدمن را هم افزایش دهد. خود کیدمن هم امیدوار است نقش تازهاش، او را دوباره نامزد دریافت جایزه اسکار کند.

مقابله هنرمندانه با سیاست های ارتجاعی

هالیوود این روزها به شدت در حال مقابله با ترامپ و سیاست های اوست. هنرمندان هالیوود که اتفاقا تعداد زیادی از آنها را مهاجران تشکیل می دهند، هم در فیلم های سینمایی و هم در عالم واقعیت، مخالفت خود را با رئیس جمهور متوهم کاخ سفید اعلام می کنند. حال باید دید تماشاگران سینما هم از فیلم هایی که در مخالفت با حزب جمهوریخواه و همکاران آن تهیه و تولید می شود، استقبال می کنند یا نه. منتقدان سینمایی می گویند هر چه این فیلم ها جذابتر بوده و از داستان های ملموس و جذاب بهره بگیرند، فروش بهتری در جدول گیشه نمایش سینماها خواهند داشت.

موضعگیری تازه

نیکول کیدمن از جمله بازیگرانی است که معمولا کمتر خودش را درگیر مسائل و موضوعات سیاسی می کند.این در حالی است که او هم مثل بسیاری از هالیوودنشینان، اصلیتی آمریکایی ندارد و یک مهاجر محسوب می شود. با این حال، سیاست های تند ترامپ در رابطه با موضوعات اجتماعی در آمریکا، او را هم وادار به موضع گیری کرده است. از این بازیگر نقل است که گفته اگر مهاجران خاک آمریکا را ترک کنند، هالیوود از وجود نیروهای توانا و خوش فکر خالی خواهد شد!

کیکاووس زیاری
سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها