یکشنبه‌شب رئیس تازه بانک مرکزی به یکی از برنامه‌های تلویزیون آمده بود تا درباره سیاست‌های ارزی توضیحاتی ارائه کند و پاسخ سوالات مجری - کارشناس برنامه را بدهد. همین چند جمله بخوبی نشان می‌دهد در شرایط حساس کشور که موضوع ارز و افسار گسیختگی‌اش چه بر سر مردم آورده و تا چه اندازه نگرانشان کرده است، این برنامه برای مردم مهم خواهد بود. این‌که بنشینند و ببینند آقای رئیس تازه چه می‌گوید و برنامه اش چیست. هرچند دیگر حوصله وعده و وعید هم ندارند اما گاهی شرایط آن‌قدر سخت است که وقتی یک مقام مسئول مقابل مردم بنشیند و بگوید سعی در کنترل شرایط دارد هم می‌تواند جمله‌ای آرامش بخش باشد و قوت قلبی شود برایشان.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۰۶

یکشنبهشب اما این اتفاق نیفتاد که هیچ... اتفاقاتی غیرقابل باور رخ داد. آقای رئیس تازه به جای اینکه سوالات را پاسخ دهد، شرایط و مشکلات را برای مردم تشریح کند و در پایان هم راهکارهای موجود را بیان کند و به مردم هم توضیح دهد که چگونه با جریان همراه شوند و چه کنند، تا توانست پاسخ سوالات را هم به قول معروف پیچاند.

بعد هم رو به مجری گفت سوالات سخت میپرسید! برنامه را تمام کنیم! پاسخ مجری هم جالب بود و عجیب. فکر میکنید چه گفت؟ آقای مجری جواب داد ما تا ساعت 12 از پخش وقت گرفتیم و نمیشود برنامه را تمام کنیم. آقای رئیس تازه که از جواب دادن به سوالات مهمی که از او پرسیده شد، طفره رفت و راهکاری هم ارائه نکرد، حالا خیلی شیک و جدی وارد ارائه راهکار برای پایان برنامه شد و گفت: خب اشکال ندارد آهنگ پخش کنید مردم «صفا» کنن!

آقای رئیس گویا جایگاه موسیقی را درک نکرده و تصور میکند برنامهریزان فرهنگی و صداوسیما هر وقت میخواهند مردم را سرگرم کنند، موسیقی پخش میکنند یا با آن آنتن را پر میکنند! جا دارد یک نفر به ایشان توضیح دهد نه موسیقی وسیله پر کردن آنتن است، نه ابزاری برای طفره رفتن از پاسخ به سوالات مردم. ماجرای معروفی است که به ماری آنتوانت، ملکه فرانسه گفتند، مردم نان ندارند بخورند. جواب داد خب بیسکویت بخورند! تصور اینکه مردم وقتی نگران هستند و نشستهاند پاسخ سوالاتشان را بگیرند، تلاش شود آنها را با موسیقی سرگرم کنند، چیزی شبیه همین ماجرای نان و بیسکویت است! ضمن اینکه همین روزها شهرام ناظری، خواننده موسیقی ایرانی هم در برابر ماجراهای برگزاری کنسرت خیابانی تاکید کرد این کارها نه دلار و یورو را ارزان میکند و نه حال مردم را بهتر. آقای رئیس لطفا دنبال راهحلی برای بهبود اوضاع و به تبع آن حال مردم باشید، آن وقت همه با هم موسیقی میشنویم و صفا میکنیم.

زینب مرتضاییفرد

روزنامهنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها