یادداشت

گلچین تکرارها!

یکی از ویژگی‌های بازیگر، خوب دیدن است. همه ما در کوچه و بازار با آدم‌های مختلف رو به رو می‌شویم که هر کدام ویژگی‌های رفتاری خاص خودشان را دارند.
کد خبر: ۱۱۵۷۸۶۶

بنابراین یک بازیگر باید نگاه خوبی به جامعه و طیفهای مختلف مردم داشته باشد تا بتواند موقع خلق شخصیت در بازی از آنها کمک بگیرد و بعد از آن فیلمنامه، راهنماییهای کارگردان و بازیگر مقابل میتواند تاثیرات بعدی را در خلق نقش بگذارد.

به همین دلیل بازیگری موفق است که بتواند به بهترین شکل با نقش عجین شود تا بتواند آن را برای مخاطب باورپذیر کند. مرجانه گلچین هم از آن دست بازیگران است.

او عاشقانه کارش را انجام داد و در دهه 60 در اوج بازیگری قرار داشت. تا اینکه از ایران رفت و بعد از بازگشت هم بیشتر انتخابهایش به نقشهای طنز ختم شد.

مگر میشود نام مرجانه گلچین به زبان بیاید و نسل دیروز تصویر او را با سریال «آیینه» تجسم نکنند. البته اگر از امروزیها بپرسند، بیشتر او را با مجموعه طنز مثل عمه خانم در سریال بزنگاه، زیور در سریال شمسالعماره، سه دونگ سهدونگ و.... میشناسند. در مجموع میتوان گفت که گلچین در اجراهای تلویزیونیاش خوش درخشیده و همین باعث تداوم کارش شده است.

البته او در میان کارهای طنز گاهی هم نقشهای خاص مثل خانمجلسهایها را در سریالی همچون نفس گرم تجربه کرده است که توانست نظر بسیاری از مخاطبان را جلب کند، چرا که بیننده او را در لباس یک کاراکتر جدید میدید که تا به حال هم در تلویزیون به تصویر کشیده نشده بود.

از شنبهشب هم بینندگان تلویزیون شاهد بازی گلچین در مجموعه آرماندو هستند که نقشمحوری صابخان و البته طنازانه را به عهده دارد. با وجود اینکه دو قسمت از پخش این مجموعه گذشته و قضاوت کردن زود است، اما باید گفت که در این مجموعه، مخاطب شاهد یک بازی معمولی از مرجانه گلچین است. در واقع او مثل دیگر مجموعههای طنز که در سالهای اخیر بازی کرده، ظاهر شده است.

گلچین در این مجموعه نقش یک مادر را بازی میکند که کارگردان هم هست و تلاش میکند یک فیلم هنری بسازد، اما چندان در این عرصه موفق نیست.

نوع طنازیهای گلچین در این سریال با دیگر آثار او در سالهای اخیر تفاوت ندارد و حتی میتوان گفت گلچین در قالب همان نقشهای قبلیاش فرورفته که در سریالهای طنز از او شاهد بویم. البته او بازیگری است که بیهدف سراغ کاری نمیرود و حتما دلیلی برای خودش داشته است، اما در این دو قسمت، مخاطب چیز تازهای از او در بازی نمیبیند. البته او در این سالها سعی کرده در دام کلیشه نیفتد، اما ناخودآگاه درگیر این ماجرا شده است.

سوگند آرامی

روزنامهنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها