نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

نقدهای سالم می تواند سازندگی کشور را به دنبال داشته باشد

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش خطیر اصحاب رسانه و خبرنگاران در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مردم گفت: شفاف‌سازی‌ها در خصوص مسائل و مشکلات در سطح جامعه ‌و نقدهای سالم و سازنده‌ نسبت به عملکرد دولتمردان می تواند سازندگی و بالندگی کشور را به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۶۲
نقدهای سالم می تواند سازندگی کشور را به دنبال داشته باشد

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران، در گفتگو با جام جم آنلاین اهتمام لازم در عرصه خبر ، صداقت و امانتداری در انتقال پیام را وظیفه ای مهم در جامعه اطلاع رسانی کشور دانست و افزود: انتظار داریم عرصه رسانه و خبر به عنوان پل ارتباطی شفاف بین مردم و مسئولین باقی بماند و مردم کشورمان بتوانند با درستی اخبار منتشر شده ،‌از مراجعه به رسانه های بیگانه خود داری کنند.

عضو فراکسیون امید گفت:حمایت های لازم از اصحاب رسانه و خبرنگاران برای رفع مشکلات آنها ازجمله موضوع بیمه ای صورت گرفته و کماکان حمایت های خود را از این قشر دریغ نخواهیم کرد چراکه بدون حضور و فعالیت آنها موضوع اطلاع رسانی و آگاه سازی که لازمه توسعه است، دچار خلل خواهد شد.

وی با اشاره به شغل پر مخاطره خبرنگاری و شهدایی که در این مسیر تقدیم جامعه شده ، افزود: خبرنگاری از شغل های پر مخاطره با حقوق کم و مزایای پایین و درد دل های فراوان است؛ ولی خوشحالیم که برای این قشر روزی با عنوان خبرنگار گذاشته شده تا از آنان تقدیر و تشکر صورت گیرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی کاغذ که کار روزنامه نگاری در کشور را با مشکل مواجه کرده ، گفت: در بحث گرانی کاغذ کمیسیون فرهنگی سه وزیر اقتصاد ،صنعت و ارشاد را برای بررسی اتفاقات پیش آمده دعوت کرد و از آنان خواست تا با تشکیل کمیته و کار گروهی بررسی های لازم را صورت دهند که این امر اتفاق افتاد و از اعضای سه وزارتخانه در این کار گروه حضور دارند و پیشنهاداتی را برای جلوگیری از افزایش قیمت کاغذ و تضییع حقوق خبرنگاران در این کارگروه که با همت کمیسیون فرهنگی تشکیل شده پیگیری می کنند.

وی با تاکید براینکه حمایت های بیشتری از فعالین عرصه رسانه باید صورت گیرد ، افزود: بنظر می رسد دولت باید یارانه هایی را از طرف دستگاههای مربوطه ارائه کند و قطعا کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز می تواند تلاش بیشتری در این بخش نماید.

نماینده تهران در خصوص بیمه خبرنگاران ومشکلات در این بخش گفت: این بخش، در برنامه ششم توسعه دیده شد ولی چون دولت در بحث تحقق بودجه مشکل دارد ،هنوز قوانین مربوطه اعمال نمی شود ، ‌اما در تلاش هستیم دوباره در بودجه سال 98 بودجه بیمه ای خبرنگاران را مثل قالیبافان و زنان سرپرست خانوار اعمال کنیم تا انشا الله بتوانیم برای بیمه قشر رسانه ای کشور کار مثبت و مفیدی انجام بدهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها