در میان شهرهای جهان، زوریخ کمترین آلودگی را دارد و پاک‌ترین شهر جهان است و بعد از آن، شهرهای اسلو، مونیخ، وین و کلن قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۹۹

به گزارش ایسنا، چین آلودهترین کشور با سه شهر آلوده پکن، گوانگژو و شانگهای است و لندن نیز 23 منطقه خطرناک دارد. این آلایندهها کمتر از قاهره، دهلی، پکن و مسکو بوده، اما این میزان آلودگی بیشتر از سایر شهرهای بزرگ مانند نیویورک، سیدنی و توکیو است.

براساس نتایج تحقیق منتشر شده، لندن هشتمین سطح آلودگی نوری در جهان را دارد و آسمان آن، 67 برابر روشنتر از میزان مجاز برای انسان است.

این تجزیه و تحلیل براساس تمام اشکال آلودگی محیط زیست از جمله نور، سر و صدا و کیفیت هوا ارائه شده است. نتایج این تحقیق نشان میدهد آلودگی هوای شهر لندن در سطح هشدار است.

مشکل آلودگی نوری لندن باعث میشود ساکنان آن دچار اختلال خواب، افسردگی و بیماریهای قلبی -عروقی شوند. گرما، هوای سمی، نبود ابر و انتشار آلودگی ناشی از وسایل نقلیه باعث آلودگی هوا شده است.

شهردار لندن گفته است: طی شش ماه این دومین بار است که سیستمها وضعیت هشدار بالا را اعلام میکنند. آلودگی هوا یک بحران برای بهداشت عمومی است.

براساس گزارشهای سازمان بهداشت جهانی (WHO)، علاوه بر آمار میلیونی مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا، آلودگی صوتی شدید نیز میتواند موجب افزایش فشار خون بالا، حملات قلبی و سکته مغزی شود و آلودگی نوری نیز با چاقی مرتبط است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها