با توجه به پرسش خوانندگان درخصوص موضوعات حقوقی بخصوص ضرب و جرح همسر، نپرداختن شهریه دانشگاه و جلوگیری از امتحان، حضانت و سند زدن خودرو، تپش در مصاحبه با مریم جنت آبادی،کارشناس ارشد حقوق خصوصی به پرسش‌های شما خوانندگان پاسخ داده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۸۵

مخاطبان میتوانند پرسشهای حقوقی خود را با ارسال پیامک به شماره 300011224 مطرح کنند و پاسخ را در همین صفحه بخوانند.

همسرم با این ادعا که مرد است و ریاست خانه با اوست، مرا کتک میزند. این حق را دارد؟ اگر ندارد چطور میتوانم مانع از این کار او شوم؟

ضرب و جرح افراد غیرقانونی است و مرد به هیچ عنوان حق کتک زدن همسر خود را ندارد. شما میتوانید به دادسرای محل مراجعه و طرح شکایت کنید. بعد از آن هم به پزشکی قانونی بروید تا میزان صدمات مشخص شود.

بهدلیل اینکه نتوانستم شهریه دانشگاه را کامل بپردازم، مسئولان دانشگاه اجازه نمیدهند در امتحانات شرکت کنم. این کار قانونی است؟

سلام. خیر. نمیتوانند به دلیل نپرداختن شهریه مانع امتحان شما شوند. میتوانید این موضوع را به بازرسی دانشگاه مورد نظر اطلاع دهید.

سلام. تشکر میکنم از اینکه پاسخگوی خوانندگان هستید. من سال گذشته از همسرم جدا شدم و دادگاه حضانت دختر دو سالهام را به من داد. حالا اگر ازدواج کنم حضانت سلب میشود؟

سلام. خیر. براساس قانون حمایت از خانواده در صورت ازدواج دوباره مادر، حق حضانت فرزند از او سلب نمیشود.

سلام شش ماه قبل خودرویی فروختم و درصدی از پول برای روز سند ماند. در این مدت چندبار با خریدار تماس گرفتهام که برای سند زدن بیاید اما نمیآید. چکار باید کرد؟

سلام. میتوانید اظهارنامهای با فرصت مشخص برای ایشان ارسال کنید و از او بخواهید در مدت تعیین شده برای حضور در دفترخانه اقدام کند. اگر اقدامی نکرد، میتوانید درخواست توقیف خودرو و الزام به تنظیم سند را مطرح کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها