«هنری پنجم» شکسپیر «شاه» می‌شود

صنعت سینما برای یکی از محصولات تازه‌اش، دوباره سراغ ویلیام شکسپیر رفته است. نمایش کلاسیک «هنری پنجم» این بار با نام «شاه» جلوی دوربین رفته است. البته سازندگان این درام تاریخی می‌گویند داستان فیلم‌شان الهام گرفته از تراژدی شکسپیر است و نه اقتباسی وفادارانه از آن. تیموتی چالامت نقش اصلی شاه را به عهده دارد. او یک شاهزاده جوان و بد فرجام است، که زمان نشستن بر تخت سلطنت باید مفهوم پادشاه بودن را بیاموزد و به کمک بهترین دوستش فالستاف، راه درست را انتخاب کند.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۵۹

تماشاگران سینما چالامت را برای بازی در درامهای مستقل و غیرمتعارف تحسین شدهای همچون «لیدی برد» و «مرا به اسم کوچکم صدا کن» میشناسند. هر دو فیلم سال قبل روی پرده سینماها رفتند.

نقش دوست صمیمی شاه را جوئل ادگرتون بازی میکند و رابرت پاتینسن، شان هریس و لیلی رز دپ دیگر بازیگران این درام دورهای هستند. شرکت فیلمسازی براد پیت پلان بی‌‌تهیهکننده این فیلم 30 میلیون دلاری است. دیوید میچود کارگردان شاه از آن به عنوان یک درام پرتنش سیاسی اسم میبرد که بسیاری از موضوعات و مشکلات دنیای معاصر را در خودش دارد و به بحث درباره آنها میپردازد. این فیلم برای نمایش عمومی در فصل پاییز سال آینده میلادی آماده میشود.

معروفترین فیلمی که براساس داستان هنری پنجم شکسپیر ساخته شد، اثر کلاسیک لاورنس الیویه به همین نام است. این فیلمساز در فیلم سال 1944 خود، نقش کاراکتر محوری ماجرا را هم بازی کرد. سینمای ایتالیا در سال 1984 سراغ این داستان رفت و مارکو بلوچیو فیلمی با بازی مارچلو ماسترویانی و کلودیا کاردیناله ساخت.

گاس ون سنت هم «آیداهوی خصوصی من» را با الهام از داستان شکسپیر کارگردانی کرد. او ماجراها را به زمان معاصر آورد و برداشتی امروزی از این اثر کلاسیک ارائه داد. کیانو ریوز بازیگر اصلی این فیلم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها