باغ وحش مشهد و کلا موضوع حیات‌وحش در مشهد سال‌هاست حاشیه‌ساز شده؛ گاهی با اخبار نگران‌کننده از محیط باغ‌وحش و بی‌توجهی به وضعیت حیوانات زبان بسته‌اش و گاهی هم با خبرهای حاکی از رها شدن شیر و پلنگ و خرس در کوچه و خیابان‌های شهر.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۷۲

احالا اما دوباره صحبت از باغوحش است که چند روزی در فضای مجازی و رسانهای میچرخد؛ اخباری از شرایط نامطلوب نگهداری حیوانات در این مجموعه که بالاخره به تعطیلی آن هم منجر شد. این اتفاق هم زمانی رخ داد که دادستانی مشهد به ماجرا ورود کرد و اجساد چند حیوان رنجور کشف شد و دامپزشکی باغ وحش را پلمب کرد. دلیل پلمب هم اینگونه اعلام شد: «بهعلت ملاحظهشدن چند مورد غیربهداشتی در سردخانه باغ وحش مشهد، این مجموعه موقتاً تعطیل شده است.»

علی کشمیری، فعال حقوق حیوانات دراینباره به اسکان نیوز گفته: بعد از اتفاقات تلخی که در رابطه با کشف پوست و جمجمه ببرها و یوزپلنگ در این باغ وحش رخ داد که ورود دادستانی را به دنبال داشت، حالا نقایص بهداشتی توجه متولیان را جلب کرده است.

معاون سلامت ادارهکل دامپزشکی خراسانرضوی اعلام کرده بود: منظور ما تعطیل کردن این مجموعه نبوده، اما بهعلت التزام به قواعد بهداشتی مجبور به آن بودیم که این کار را انجام دهیم.

او همچنین گفته این پرونده را به دادستانی معرفی کرده و آنها درباره جریمه این مجموعه تصمیمگیری خواهند کرد. معاون سلامت ادارهکل دامپزشکی خراسانرضوی تاکید کرد طول مدت تعطیلی این مجموعه، بستگی به سرعت عمل متولیان باغوحش دارد و هرچه مسئولان آن، به رفع این نقایص بپردازند زودتر بازگشایی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها