جنگنده‌های ائتلاف سعودی در حمله‌ای وحشیانه به بیمارستان الثوره شهر الحدیده عده زیادی را به خاک و خون کشیدند. شاهدان عینی گفتند روز پنجشنبه در اثر حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به یک بیمارستان و یک بازار ماهی‌فروشی در الحدیده دست‌کم 52 نفر کشته و60 نفر دیگر زخمی شدند. این حمله در شرایطی بود که چندروز پیش انصارا... یمن به صورت یکجانبه آتش‌بس دریایی اعلام کرده بود تا سرنوشت الحدیده از طریق گفت‌وگوهای فرستاده سازمان ملل حل شود .
کد خبر: ۱۱۵۷۲۱۷

به گزارش رویترز، مجروحان حادثه حمله به بیمارستان الثوره به 36 نفر رسیده است . شبکه المیادین لبنان به نقل از خبرنگار میدانی خود در یمن، این حمله را قتلعام خواند و گزارش کرد در این حمله 52 نفر شهید شدند. رسانههای یمنی از احتمال افزایش شمار قربانیان این حمله ناجوانمردانه ائتلاف سعودی خبر میدهند. روز گذشته دفتر سیاسی جنبش انصارا... یمن با صدور بیانیهای شدید اللحن، حمله هوایی پنجشنبه ائتلاف سعودی به بیمارستان الحدیده را که بیش از ۵۰ کشته بر جای گذاشت، محکوم کرد و آن را «جنایتی وحشیانه» علیه ملت یمن خواند. این درحالی بود که ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی در کنفرانس خبری در ریاض از این جنایت شانه خالی کرد و مسئولیت آن را به گردن حوثیها انداخت.

وی گفت: ائتلاف ما روش قاطعانه و شفافی را که مبتنی بر قوانین بینالمللی است، دنبال میکند و نیروهای ائتلاف روز پنجشنبه هیچ عملیاتی در داخل الحدیده نداشتهاند. این در حالی است که منابع پزشکی و امدادرسانی، ائتلاف عربی تحت امر عربستان را به دست داشتن در این حمله متهم میکنند .

عربستان سعودی به همراه برخی متحدان عرب خود از سه سال پیش جنگی خانمانسوز و تجاوزگرانه را علیه ملت یمن به راه انداخته است. هرچند ریاض تاکنون به هیچ یک از اهداف خود در این جنگ نایل نشده، اما پرونده خود را در کشتار افراد بیگناه بخصوص زنان و کودکان هر روز قطورتر از پیش کرده است. جنایات عربستان با پشتیبانی کشورهای غربی بویژه آمریکا وانگلستان همچنان ادامه دارد. همین پشتیبانیها موجب شده حاکمان ریاض گستاختر از پیش جنایت آشکار خود را در یمن انکار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها