7 تفریح مهیج که باید در تابستان به سراغشان رفت

روی موج تابستان!

امروزه تفریحات و بازی‌ها جزو جداناشدنی تعطیلات هستند. به خصوص در فصل تابستان که گرمای هوا باعث شده سراغ یک سری تفریحات نرویم.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۳۲

در این چند سال اخیر تفریحات تابستانی کمی متنوعتر شدند و تکنولوژی به کمک ایده پردازان آمده تا با ترکیب تفریحات قدیمی، بازیهای بیشتری طراحی شود و ازاین طریق تابستان جذابتری را تجربه کنیم. در این گزارش چند پیشنهاد ویژه برای تعطیلات تابستانی شما داریم.

سورتمه سواری

از سورتمهسواری که صحبت میکنیم؛ منظورمان سورتمه روی برف نیست. مقصودمان سورتمهای است که روی ریل با سرعت سُر میخورد و شما را به لحظات پرهیجان دوره کودکی میبرد. سورتمه که چندسالی است با این نام در میان تفریحات هیجانانگیز جایی باز کرده است در واقع مدل پیشرفته ترنهای هوایی است. روی یک کابین بدون فرمان روی ریلهای پر پیچ و خم و پر فراز و نشیب با سرعت هرچه تمامتر بالا و پایین میشوید و هیجان آن لحظات بعید است که از خاطرات برود. این تفریح برخلاف ترنها نه در وسط شهر بازی که در میان کوه و جنگل بنا شده و جذابیتهای مسیر به هیجان و لذت این تفریح میافزاید. در سورتمه گر چه فرمان ندارید، اما دستگیرههای ترمز زیر دست شماست و میتوانید با هر سرعتی که میخواهید برانید. پیشنهاد ما به شما این است که لذت سرعت در میان زمین و آسمان را تجربه کنید. سورتمهسواری را در تهران میتوانید در دربند و توچال امتحان کنید. در دهکده توریستی گنجنامه همدان هم سورتمه سواری برپا شده و میتوانید در دامنه کوه الوند این تفریح مهیج را امتحان کنید. در تفرجگاه ائلباغی تبریز هم بساط سورتمه سواری بنا شده است. در بوستان علوی شهر قم، پارک جنلگی تالش، گردنه حیران و در نمکآبرود نیز میتوانید این تفریح مهیج را امتحان کنید.

آببازی

اگر از آن دسته افراد هستید که کمتر به سواحل ایران سفر میکنید نگران نباشید. پارک آبی سراغ شما آمده است. پارکهای آبی بیش از یک دهه است که در ایران به راه افتادهاند و برای تفریح در تابستان همیشه در گزینههای اول مطرح میشود.

شنا و آبتنی از قدیمالایام از تفریحات مورد علاقه مردم ایران بوده و هست. در پارک آبی میتوانید علاوه بر اینکه تنی به آب برسانید. بازیهای بینظیری مثل سقوط از سرسره آبی و موج سواری را تجربه کنید. پارکهای آبی محیطی امن را برای شما و فرزندانتان مهیا کردهاند و دیگر نیازی برای آبتنی به رودخانه و دریا بروید. دمای آب مناسب و سالنهای غذا خوری در این پارکها لذت شما را دو چندان میکند. پارکهای آبی را در تهران و مشهد و اهواز و شیراز و کیش و رامسر شروع به فعالیت کردند. در تهران میتوانید به پارک آبی آزادگان، اُپارک، دهکده آبی پارس و سو پارک بروید. در مشهد سرزمین موجهای آبی، پارک ساحلی آفتاب و پارک آبی ایرانیان و سرزمین موجهای خروشان و مجموعه آبی آبسار در اصفهان و پارک آبی کوثر در شیراز همه روزه این خدمات را به شما ارائه میدهند. برای دریافت آدرس و اطلاعات دقیقتر میتوانید همین اسامی را در اینترنت سرچ کنید.

چالش ترس از ارتفاع

این تفریح بهوسیله یک قرقره و کابلی از جنس استیل ضد زنگ که در شیب نصب شده انجام میشود. مسافران بهوسیله هارنس (تونیک صخره نوردی) و تسمه و کارابین به قرقره وصل میشوند. قرقره روی سیم بکسل متصل بین دو نقطه قرار میگیرد و مسافران در حالت معلق مسیر زیپلاین را با سرعت طی میکنند. جالب است بدانید در گذشته برای جابهجایی در مناطق کوهستانی انجام میشد. سرعت این وسیله توسط مسافران قابل کنترل نیست و سرعت بستگی به اختلاف ارتفاع نقطه مبدا و مقصد دارد. با زیپلاین میتوانید بدون چتر و کابین، لذت پرواز را تجربه کنید. زیپلاین هم مانند بانجیجامپینگ در حال افزایش است و محلی شده که افراد علاوه بر لذت هیجان و تفریح، بر ترس خود غلبه کنند. زیپلاین اگرچه به اندازه بانجیجامپینگ هیجانانگیز است، اما به آن اندازه ترس و اضطراب را به فرد القا نمیکند، چرا که با شیب ملایمی سقوط را تجربه میکنند و مانند بانجیجامپینگ فرودی خطی و مستقیم ندارند. این تفریح را میتوانید در مجموعه ورزشی توچال، زیپلاین و پل معلق برج میلاد و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیدا کنید. در شهرستانها نیز زیپلاین معلقی در مجموعه تفریحی صفه در شهر اصفهان این تفریح را به علاقهمندان ارائه میکند. در مجموعه گنجنامه همدان، پارک دراک شیراز و مجموعه زیپلاین و پل معلق رامسر هم این تفریح را میتوانید تجربه کنید.

بیوزنی

اگر از ارتفاع نمیترسید و اهل پرش هستید حتما در تابستان بانجیجامپینگ را امتحان کنید. در بانجیجامپینگ در امنترین حالت ممکن با مغز فرود میآیید. این ورزش ابتدا توسط افرادی در دهه ۵۰ میلادی انجام میشده است و افراد ماجراجو با بستن طناب به مچ پاهایشان از ارتفاع بالا به پایین میپریدند. طنابی که در بانجیجامپینگ استفاده میشود قابلیت فنری داشته و ظرفیت فشار و شوک ناگهانی را دارد و معمولاً دارای پوشش لاستیکی است. در تهران در بوستان ولایت امکان بانجیجامپینگ برای خانمها نیز فراهم است که ارتفاعی 40 متری دارد. این بانجیجامپینگ برای مسافرانی که به تهران میآیند هم جذابیت ویژهای دارد. شرایط استفاده از این تفریح هیجانانگیز، نداشتن مشکل قلبی است و البته در قوزک پایتان نباید پلاتین باشد. در ششماه اخیر نباید جراحی روی چشمتان انجام شده باشد و مهمتر از همه نداشتن مشکل دیسک کمر است. اگر در تهران هستید بانجیجامپینگ را میتوانید در باشگاه ورزشی بانجیجامپینگ توچال و مجموعه ورزشی شهر ورزش واقع در ضلع غربی بوستان ولایت پیدا کنید.

در کیش هم دو مرکز بانجیجامپینگ دریایی کیش و بانجیجامپینگ مرکزی کیش این تفریح هیجانانگیز را به شما ارائه میدهد. مجموعه گردشگری چالیدره در مشهد و مجموعه گنجنامه در همدان هم این ورزش را دارند. همچنین میتوانید در روستان دوپلان در استان چهار محال و بختیاری بر سر رود کارون هم بانجیجامپینگ کنید. با افزایش تعداد علاقهمندان و مشتاقان این ورزش، سکوهای پرش بانجیجامپینگ در شهرهای مختلف هم به سرعت رو به افزایش است.

میدان جنگ

تنها وقتی با گلولههای یک اسحله نمیمیرید که بجای گلولههای واقعی، گلولههای خوراکی درون خشاب آن اسلحه باشد. پینتبال یک جنگ کاملا بیخطر است که چندسالی است وارد مجموعههای ورزشی ـ تفریحی ایران شده است. در این نبرد مهیج گلولههای ژلاتینی با رنگ خوراکی پر شدهاند و پس از شلیک توسط تفنگ (مارکر مخصوص این ورزش) و برخورد به هدف ترکیده و رنگ آن پخش میشود که این نشانه مورد هدف قرار گرفتن است. جالب است بدانید بیش از 15سال است پینتبال به طور رسمی بازی میشود و به کمیته بینالمللی المپیک معرفی شده است. در تهران مراکز زیادی برای تجربه این بازی هیجانانگیز وجود دارد. باشگاه پینتبال مجموعه ورزشی توچال، باشگاه پینتبال سرپوشیده باشگاه انقلاب، پینتبال مجموعه ورزشی پاس، همچنین در پارک جنگلی سرخه حصار، پارک پرواز واقع در سعادتآباد پارک چیتگر مجموعهای برای این نبرد مهیج وجود دارد.

در شهر شیراز نیز در پارک جنگلی شهید چمران، در ارومیه مجموعه پینتبال آفتاب غرب، در مشهد مجموعه ورزشی پینتبال پرشین جامجم، مجموعه ورزشی آریو در شهر یزد و مجموعه پینتبال کوهستان و مجموعه پردیس در شهر اصفهان این بازی را به شما ارائه خواهد داد.

فرمول یک کوچک

سرعت و ماشین بازی هم از بازیهایی است که از کودکی با عشق به آن بزرگ شدهایم. میتوانید بروید و تا میتوانید گاز بدهید. هر کاری که در خیابانهای شهر نباید انجام بدهید را در پیست کارتینگ تجربه کرده و با کمترین هزینه مانند رانندگان حرفهای ماشین بازی کنید. پیشنهاد ما به شما این است که در تابستان حتما هیجان واقعی را در پیست کارتینگ خاورمیانه تجربه کنید و رقابتی پرهیجان را با دوستان خود داشته باشید. در تهران کارتینگ پرند، باشگاه کارتینگ فرمولا (آزادی)، پیست کارتینگ تفریحی مجموعه ورزشی دانیال، کارتینگ سرپوشیده موزه خودرو و کارتینگ فراسا از جمله کارتینگهای شهر تهران هستند. کارتینگ فر مولا در بندر انزلی، کارتینگ شهر در شیراز، کارتینگ راکارت رامسر، پیست کارتینگ کیش و کارتینگ پارسا در اصفهان نیز از جمله کارتینگهایی است که میتوانید به آنجا مراجعه کنید. دقت کنید کارتینگ صرفا یک تفریح یکروزه در تابستان نیست. شما میتوانید در کلاسهای آموزشی که در این مراکز برگزار میشود شرکت کنید و حتی در رقابتهای کارتینگ قهرمانی کشور هم حضور یافته و مقام کسب کنید. بدیهی ست که با عضویت در این مراکز هزینه هر دوره بازی هم کمتر شده اما اگر عضو نیستید هم نگران نباشید. بلیت برای استفاده از ماشینها و دور دور در جادههای پر پیچ و خم در این مراکز همیشه به فروش میرسد.

لذت پرواز

پاراگلایدر سادهترین وسیلهای است که امکان پرواز را برای بشر فراهم کرده است. پاراگلایدر نوعی چتر است که با سُر خوردن در هوا به جلو حرکت میکند. این وسیله از ابداعات دنیای مدرن است و از ابتدای اختراع آن در اواخر دهه ۸۰ میلادی تاکنون شاهد پیشرفتهای شگفتانگیزی در حوزه ایمنی و کارایی بوده است. از آنجا که در پاراگلایدر برخلاف هواپیما و بالگرد در کابین قرار ندارید تجربه فوقالعادهای از پرواز را فراهم میآورد. پاراگلایدر سواری نیاز به مهارت خاصی ندارد چون کنترل وسیله در پرواز تفریحی کاملاً به عهده خلبان است و شما به عنوان مسافر پرواز از مناظر لذت خواهید برد. مجموعههای پروازی امکان فیلمبرداری را نیز برایتان فراهم میکنند و میتوانید در آن ارتفاع از خود و هر آنچه اطرافتان میبینید فیلمبرداری کنید. اگر به آن یک تکه پارچه در آسمان اطمینان ندارید باید یادآور شد هنگام پرواز با پاراگلایدر برای شما یک چتر نجات هم مهیاست. اگر برای پاراگلایدر سواری به سایتهای پروازی رفتید کفش مناسب و دستکش را فراموش نکنید. اگر در تهران هستید برای پاراگلایدر سواری میتوانید به سایت پروازی آب سرد، سایت شهید عسگری و سایت شهران بروید. در شهرستانها هم در استان خراسان رضوی سایت آبقد و دَرود آماده ارائه خدمات به شماست و همچنین سایت درازنو در استان گلستان و سایت ویس قرنی در کرمانشاه، امکان پاراگلایدر سواری را برای شما فراهم میکند.

عارف چراغی - خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها