دکه

طبع متفاوت رئیس!

نیم‌تای بالای صفحه اول روزنامه‌ها به نوعی تریبون اعلام مواضع و مهم‌ترین بخش یک روزنامه است. در «دکه» نیم‌نگاهی به صفحه برخی روزنامه‌ها داریم و نکاتی که در مورد آنها به ذهنمان می‌رسد را می‌نویسیم.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۵۷

سوژه روز

انگار دلار حالا حالاها قصد ندارد بیخیال ریال شود و بنا دارد مدام ارزش پولی ملی ما را پایین بیاورد! دلار در روز یکشنبه، مرز 11هزار تومان را هم رد کرد و تقریبا همه رسانهها به نحوی به آن پرداختند.

یکشنبه خبری منتشر شد که شهرام جزایری، مشهورترین زندانی اقتصادی چند دهه اخیر ایران که تازه بعد از دو سال از زندان آزاد شده بود در مرز بازرگان، همراه عدهای از اتباع افغانستان میان بارِ عدس قصد فرار از کشور را داشته که توسط حراست گمرک کشف و دستگیر شد! این خبر وقتی جالبتر شد که خود جزایری و وکیلش قضیه دستگیری را کلا منکر شدند. شهرام جزایری، آنقدر جذابیت دارد که روزنامهها از خیر داستانش نگذرند و حتما جایی در صفحه اول خود به او اختصاص دهند.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه که در کنار حسن روحانی، مهمترین بانیان توافق برجام بودند طی سخنانی به مخالفین این توافق حمله کرد و گفت سزای ناسپاسی در برابر نعمت برجام، شرایط امروز کشور است. صحبتها او هم واکنشهای زیادی در پی داشت.

هفت صبح هم کم آورد!

روزنامه هفت صبح را همه ما به قالبشـــــــــــــکنیهایش میشناســـــیم؛ خلاقیتهای خوبی که باعث شده این رسانه جایگاه خوبی در میان مخاطبانش داشته باشد. در روزهای لجامگسیختگی دلار، روزنامه هفتصبح این بار در
تیتر یک خود دست به ساختارشکنی زد. هفت صبح تیتر زد: «درباره دلار سوال نفرمائید» زیر تیتر هم نوشته: «گزارشی در مورد این تیتر نداریم. نگردید، همینجا تمام شد، حوصله هم نداریم». بیایید قبول کنیم این تیتر به اندازه یک گزارش تند هزار کلمهای، کارکرد دارد و بهترین کار سردبیر این بود که اتفاقا یک تیتر خالی را به صفحه یک آورد!

ارزش خبری طبع رئیسجمهور!

روزنامه شرق از آن دست روزنامههایی است که معمولا از سوژههای روز جا نمیماند و تلاش میکند که از زاویه نگاه خاص خود به آنها بپردازد، اما به هر حال هر رسانهای ممکن است به دلایل مختلف به یک سوژه نپردازد یا کمتر به آن بپردازد. روز گذشته، تقریبا همه رسانهها به ماجرای دلار شش رقمی پرداختند اما روزنامه شرق ترجیح داد برای تیتر یک خود به سوژه قدیمی مورد علاقه خود یعنی شورای نگهبان و ریاست آن بپردازد.

در عکس یک هم این روزنامه با قرار دادن عکسی از حسن روحانی و ولادیمیر پوتین در کنار یکدیگر، به روایت معاون تشریفات از سفرها و ملاقاتهای ریاستجمهوری با تیتر «طبع متفاوت روحانی و پوتین» پرداخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها