کمی صبر کنید، بازی‌های زیبا از راه می‌رسند

عطش برای لیگی هیجان‌انگیز

لیگ 98-97 که فصل هجدهم لیگ برتراست، هفته اول خود را با 4 بازی پنجشنبه و 4 بازی دیروز پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۶۲

هفته اول نشان داد قاعده کلی فوتبال ایران، دست نخورده باقی مانده و تا تیمها آماده شوند، باید چند هفته ملالآور را پشت سر بگذاریم. مشخص نیست چرا تیمهای حاضر در لیگهای معتبر اروپا میتوانند از همان هفته اول نمایشهایی جذاب ارائه کنند؛ اما تیمهای ما ناآماده و خسته به هفته اول میرسند و مربیان هم این ضعف را عادی میدانند.

روزهای جامجهانی به ما ثابت کرد که جامعه ما تا چه اندازه عاشق فوتبال است. این جامعه، حالا اشتیاق عجیبی برای دیدن لیگی پرهیجان و جذاب دارد و همین نگاه متوقعانه، وظیفه تیمها را سنگین میکند. لیگ این فصل همه چیز برای زیبا شدن در اختیار دارد. از ورزشگاههای باکیفیتی مانند آزادی تهران، امام رضا(ع) مشهد، نقش جهان اصفهان، یادگار امام(ره) تبریز، غدیر اهواز تا مربیانی مانند برانکو، شفر، دایی، خداداد، نمازی، نکونام، توشاک، پورموسوی، تارتار، گلمحمدی و قلعهنویی. گرچه قدرت یورو در برابر ریال، بازیکنان باکیفیتی مانند امید ابراهیمی، سیدمجید حسینی و وحید امیری را از فوتبال ما گرفت؛ اما این فوتبال زاینده میتواند هر روز مانند آنها را متولد کند و آرزوی اهالی فوتبال هم این است که بازیکنان جوان، اجازه ندهند خلا بازیکنان نامدار حس شود. در روز اول پرسپولیس برد تا هیجان هواداران پرشمار این تیم زنده بماند و سایپا برد تا علی دایی بازهم یکی از مدعیان لیگ ما باشد.گرچه حاشیه بازی‌های دیشب را به دلیل برگزاری دیرهنگام نداریم و به این دلیل از شما پوزش می‌خواهیم اما سعی می‌کنیم در خلال هفته رضایت شما را در حوزه فوتبال جلب کنیم.

اولین گل فصل

دقیقه 5 بازی فولاد و پارس جنوبی جم بود که حسن بیت‌سعید برای فولاد گل زد. این اولین گل لیگ برتر هجدهم در فصل 98-97 بود. او فوتبال حرفه‌ای را از فولاد نوین اهواز آغاز کرد و بعد از بازی در استقلال خوزستان و استقلال تهران، دوباره به فولاد خوزستان برگشت. همه امیدوارند او روزهای درخشان در استقلال خوزستان را باز هم در اهواز تکرار کند. اگر بیت‌سعید پنالتی خود را هدر نمی‌داد اکنون بازیکن دو گله لیگ این فصل بود.

علاقه قرمزها به اخطار

4 بازیکن پرسپولیس در بازی اول اخطار گرفتند که این نشان میداد این تیم از چه مسابقه دشواری 3 امتیاز گرفت. علی علیپور، احمد نوراللهی، کمال کامیابینیا و سیدجلال حسینی اخطاریهای پرسپولیس در این بازی بودند.

اولین تقابلهای جذاب لیگ

بازی سایپا - سپیدرود در ورزشگاه دستگردی تهران موجب شد اولین تقابل جذاب لیگ برتر این فصل را ببینیم. لیگی که البته رودرروییهایی تماشایی خواهد داشت. بازی پرسپولیس -استقلال (تقابل برانکو و شفر)، پرسپولیس - سایپا (مصاف دایی - برانکو) و استقلال - نساجی (تقابل نکونام با تیم مورد علاقه) میتواند صحنههای مورد پسند رسانهها را ثبت کند. در روز اول هم نبرد دایی با خداداد، رودررویی گلمحمدی و پرسپولیس و همین طور تقابل دو دستیار سابق کیروش در تیم ملی یعنی نکونام و نمازی برای رسانهها بسیار جذاب بود.

اشتیاق عجیب

بازی‌های هفته اول راس ساعت 20 و 40 دقیقه آغاز شد اما نکته عجیب هفته مربوط به قائمشهر بود. ساعت 12 پنجشنبه درهای ورزشگاه وطنی قائمشهر بسته شد و 12‌هزار فوتبالدوست قائمشهری نزدیک به 9 ساعت در هوای گرم و به‌شدت شرجی این شهر منتظر ماندند تا اولین بازی تیمشان در لیگ برتر را مشاهده کنند. کاش قدر این عشق را بدانیم.

اولین اخطار

دقیقه 4 بازی پرسپولیس و پدیده در مشهد، علی علیپور با خوش اقبالی کارت زرد گرفت. خطای بسیار شدید او که با استوک به سمت صورت بازیکن حریف پرید، از دید داور بازی مستحق تنها یک کارت زرد بود. او اگر در این صحنه اخراج میشد، اصلا نمیتوانست به گل اول خود برسد.

اشتباههای فردی

روی اول بازیهای این فصل لیگ برتر مانند جام جهانی همراه بود با اشتباهات فردی مدافعان. بازی فولاد خوزستان و پارس جنوبی جم با تساوی یک بر یک به دقیقه 86 رسیده بود که در این دقیقه مجتبی لطفی مدافع پارس جنوبی جم به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا فولاد صاحب 3 امتیاز این بازی شود. در بازی ذوبآهن و نساجی هم گل ذوبآهن روی اشتباه عجیب مدافع نساجی
به ثمر رسید.

دروازهبانهای پنالتیگیر

کورش ملکی دروازهبان سپیدرود در بازی با سایپا یک واکنش عالی داشت و پنالتی مهدی ترابی را از پای تیر به کرنر فرستاد. در بازی فولاد و پارس جنوبی جم هم حسن بیتسعید ضربه پنالتی خود را در آخرین ثانیههای وقت اول به خوبی زد؛ اما احمد گوهری دروازهبان
پارس جنوبی جم بهتر از او واکنش نشان داشت و توپ را به کرنر فرستاد.

اولین پنالتی فصل

دقیقه 7 بازی پدیده و پرسپولیس، پیام حیدری، داور همدانی بازی، خطا روی سیامک نعمتی را پنالتی تشخیص داد که از نظر سعید مظفریزاده، تشخیص داور درست بود. یک دقیقه بعد علی علیپور این توپ را برخلاف مسیر حرکت محمد ناصری به تنها گل بازی تبدیل کرد.

اولین بردهای خارج از خانه

دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن از دو بازی سخت 3 امتیاز شیرین گرفتند. پرسپولیس در برابر پدیده شب سختی را پشت سر گذاشت؛ اما با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید و ذوبآهن هم در ورزشگاهی به برتری یک بر صفر رسید که بسیاری از تیمها در آن به مشکل خورده بودند: ورزشگاه وطنی قائمشهر و در برابر نساجی. پرسپولیس فصل قبل هم عملکردی بینظیر در بازیهای خارج از خانه داشت و 11 بازی از 15 مسابقه خارج از خانه خود را با برد پشت سر گذاشت .

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها