عضو ارشد انصارا... یمن در گفت‌وگو با تلویزیون ایران:

معادلات جنگ را تغییر می‌دهیم

ابراهیم الدیلمی، عضو ارشد شورای سیاستگذاری انصارا... یمن در گفت‌وگو با تلویزیون ایران تهدید کرد در صورت عدم توقف حملات عربستان و متحدانش به یمن، مناطق مهم سیاسی، اقتصادی و نظامی آنها را هدف خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۵۳

الدیلمی در گفتوگو با برنامه بدون مرز میگوید: رهبران سیاسی و نظامی یمن تصمیم گرفتهاند از این پس تمامی مناطق نفتی و حساس و مهم عربستان و امارات را هدف قرار دهند. کارخانهها و تاسیسات ما نابود شده است، بنادر و فرودگاههای ما ویران شدهاند، بنابر این دشمنان ما مطمئن باشند ادامه این وضعیت قابل تحمل نخواهد بود و از این پس هیچ نقطهای از این دو کشور در امان نخواهد بود و ما از این پس به مراکز حساس نظامی، سیاسی و اقتصادی آنها حمله میکنیم و پایگاههای نظامی در فرودگاههای جده و ریاض از برد موشکها و پهپادهای ما در امان نخواهند بود.

او هدف قرار دادن جریان صادرات نفت عربستان و امارات را نیز استراتژی جدید یمن برای مقابله با مهاجمان خواند و به شرکتهای خارجی که به اقتصاد عربستان و امارات کمک میکنند هشدار داد: چاههای نفت و شرکتهای خارجی که به دشمنان کمک میکنند نیز در امان نخواهند بود و از این پس معادلات جنگ وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

این مقام ارشد انصارا... یمن در ادامه گفتوگو با تلویزیون ایران تاکید کرد: مشکل یمن تنها با توقف جنگ و رفع محاصره این کشور
حل میشود.

او اگرچه از مداخله موثر سازمان ملل برای پایان دادن به بحران یمن ابراز ناامیدی کرد اما هشدار داد: از باب مصلحت به سازمان ملل میگوییم ادامه جنگ یمن به نفع جامعه بینالمللی نیست و جامعه بینالمللی بداند با ادامه جنگ منافع بسیاری از کشورها در اروپا، آسیا و دیگر جاها به خطر میافتد.

مشروح گفتوگوی مرتضی غرقی با این شخصیت یمنی را امشب ساعت 20از شبکه دو ی سیما ببینید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها