در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بنابراین بعضی از آدمها به اشتباه با استفاده از تاتو به دنبال بهبود هویت خود هستند.
علت دیگر تمایل به خالکوبی مربوط است به تاثیراتی که این کار در بحث فرهنگی و اقتصادی دارد. مثلا در برخی از موارد، تاتوی انجام شده خرده فرهنگ خاصی را تبلیغ میکند یا در بحثهای تجاری شرکتهای بزرگ با استفاده از خالکوبی روی بدن افراد فعال در ورزش یا نمایشهای پرطرفدار به دنبال تبلیغ و سودآوری هستند.
در واقع افراد با دستکاری هویتی به دنبال آن هستند تا دیده شوند. تاتو یکی از همین تغییر و دستکاریهای فرهنگی برای دیده شدن و یا متفاوت بودن است.
یکی دیگر از عوامل گسترش خالکوبیها به واسطه پذیرفته شدن در یک خرده فرهنگ انجام میشود. مثلا در یک گروه نوجوان فرد برای اینکه بتواند امکان پذیرش اجتماعی خود را زیاد کند یا به این دلیل که نشانهای از عضویت در آن گروه را داشته باشد، اقدام به تاتو میکند. این حرکت در واقع ربط زیادی به بحث تبلیغ و هویت ندارد و بیشتر برای جامعهپذیری و همراهی کردن یک گروه اجتماعی انجام
میشود.
تشدید و تکرار هر رفتاری خارج از عرف یا خارج از پذیرشهای اجتماعی میتواند به عنوان یک آسیب اجتماعی روی مردم تاثیر گذار باشد. در واقع فرد با تاتوی نمادهای خشن، مستهجن و در کل تصاویر نامربوط عرفی میتواند نوعی آزار یا حداقل تاثیر منفی روی روح و روان بیننده داشته باشد.
در صورتی که تاتو به شکل عادت و خارج از محدوده عمومی زندگی، زمان و هزینه زیادی را از فرد بگیرد، همچنین پاک کردن تاتوهای قدیمی و داشتن تاتوی بیشتر و متنوعتر به دغدغه برای فرد تبدیل شود، قطعا به عنوان یک آسیب روانی هم میتوان آن را بررسی کرد.
حسن عمادی
روان شناس و آسیبشناس اجتماعی
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
رئیس ساترا در بازدید از غرفه جام جم مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با استاد حوزه و مبلغ بینالملل بررسی شد
گفتوگو با موسی اکبری،درخصوص تشکیل کمپین«سرزمین من»وساخت و مرمت۵۰خانه در منطقه زنده جان
در گفتوگوی «جامجم» با علیرضا دهقان، کارگردان ایساتیس بررسی شد
گفتوگوی «جامجم» با محمدرضا صفدریان قهرمان یخنوردی جهان