آخر هفته با سیما

ربودن اشنوگل در شب

رسانه ملی در روزهای پایانی هر هفته فیلم‌های تلویزیونی، سینمایی و انیمیشنی مختلفی را از شبکه‌های گوناگون سیما روانه آنتن می‌کند تا در پرکردن بخشی از اوقات فراغت مخاطبانش سهم داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۸۶

شبکههای مختلف تلویزیون امروز و فردا هم با آثار نمایشی مختلفی مهمان خانهها هستند که در این مطلب، تماشای برخی از این آثار را بهطور ویژه به شما پیشنهاد میکنیم:

«شب»، امشب ساعت 22، شبکه یک

داستان فیلم چیست؟

گروهبانی برای تحویل دادن مجرمی سابقهدار به زندان یکی از شهرستانها، مجبور میشود که به همراه مجرم و دستبند او، شبی را در مشهد بگذراند و در همین یک شب، درگیر ماجراهایی میشود.

چرا این فیلم را ببینیم؟

رسول صدرعاملی، کارگردان مطرح آثاری چون «گلهای داوودی»، «دختری با کفشهای کتانی»، «من ترانه 15 سال دارم» و «دیشب باباتو دیدم آیدا» است. فیلمسازی دغدغهمند و بشدت اجتماعی که در انتخاب موضوعات فیلمهایش همیشه از اجتماع اطراف خود الهام میگیرد و معضلاتی را که مشاهده کرده به تصویر درمیآورد. صدرعاملی در سالهای اخیر یکی دو فیلم با موضوع مشهد مقدس و سفر به آن تولید کرد که «شب» یکی از همین فیلمها بود. اثری که گرچه در بستری اجتماعی روایت میشود، اما وجه بارز و عنصر شاخص آن همان مشهد است که روی شخصیتها تاثیر میگذارد و موجب تحول در احوالشان میشود. در شب عزتا... انتظامی، زندهیاد خسرو شکیبایی و امین حیایی ایفای نقش کردهاند که تماشای در کنار هم قرار گرفتن این چهرههای بزرگ، خالی از لطف نیست.

«ربودن آقای هاینسن»، امشب ساعت 24، شبکه سه

داستان فیلم چیست؟

چهار پسر جوان با یکدیگر شریک هستند و سودای ثروت در سر دارند. آنها بهناگاه با مشکلات زیاد مالی مواجه شده و ورشکست میشوند. ابتدا آنها تلاش میکنند با دریافت وامی از دولت این خدشه مالی را جبران کنند، اما تمام تلاشهایشان بینتیجه مانده و از هیچ طریقی به حل بحران مالی آنها کمکی نمیشود. کور نام یکی از شرکاست که به نسبت همقطارانش شخصیتی ریسکپذیرتر دارد. او پس از آنکه تمام درهای امید را روی خود و دیگران بسته میبیند، تصمیم میگیرد تا با آدمربایی، برای همیشه به مشکلات مالی خاتمه دهد.

چرا این فیلم را ببینیم؟

ربودن آقای هاینسن فیلم بهنسبت جدیدی است. محصولی ساخته سال 2015 و با بازی بازیگرانی چون آنتونی هاپکینز، سم ورثینگتون، جیم استارجس و ریان کوانتن که طیفی از بازیگران شناخته شده و جوان عالم سینما را در کنار هم قرار داده است. همچنین ربودن آقای هاینسن براساس یک داستان واقعی است و به تصویر درآوردن ماجرایی که در سال 1983 به صورت حقیقی رخ داده، میتواند جالب توجه باشد.

«اشنوگل»، فردا ساعت 13 و 30 دقیقه، شبکه شما

داستان فیلم چیست؟

یونس بهعنوان فرمانده گردان غواصان، سه شب قبل از عملیات درحالیکه درصدد حفر تونلی در منطقه عملیاتی بوده، مفقودالاثر میشود. فردی ماموریت یافته تا این پرونده را به نتیجه برساند و به همین دلیل سراغ وحید پارسا می رود تا از او سوالاتی کند. وحید گمان میکند یونس در انفجاری به شهادت رسیده است؛ اما حالا پس از 30 سال، اطلاعاتی بهدست میآید که نشان میدهد یونس احتمالا زنده است و در آن زمان بهواسطه منافقین قرارگاه اشرف، با دشمن همکاری کرده...

چرا این فیلم را ببینیم؟

اشنوگل به کارگردانی هادی حاجتمند و علی سلیمانی سرنسری، محصول سال 1395 سینمای ایران است. اثری با بازی برزو ارجمند، ماهچهره خلیلی، کاوه سماکباشی، رحیم نوروزی و محمد عفراوی که کوشیده از زاویهای جدید نگاهی به جبهه و جنگ و ژانر سینمای دفاع مقدس داشته باشد. این فیلم سال گذشته در سینماها اکران شده و اگر در آن زمان فرصت تماشایش را نداشتید، این آخر هفته فرصت خوبی برای دیدن این فیلم است.

زهرا غفاری

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها