مردی که با انگیزه سرقت پول و طلاهای تاجر ایرانی مقیم ایتالیا، وی را کشته بود 15 سال بعد از جنایت از سوی چهار دختر مقتول بخشیده شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۳۶۹
قتل در تهران، بخشش در ایتالیا

به گزارش جامجم، هجدهم تیر سال 82، زن 57 سالهای که ساکن ایتالیا بود با حضوردر پلیس آگاهی تهران با طرح شکایتی اعلام کرد، شوهر 66 سالهاش که تاجر است از دو ماه و نیم پیش به ایران آمده و ناپدید شده است.

پلیس در جستوجوی مرد گمشده بود تا اینکه بیست و هشتم آبان سال 86 و با گذشت چهار سال از این ماجرا، مرد معتادی به پلیس آگاهی تهران آمد و راز جنایتی را فاش کرد و گفت: زمانی که در خانهای مواد مصرف میکرده، دوستش مدعی شده داماد و خواهرش با همدستی فرد دیگری مردی را کشته و در بیابان دفن کردهاند.

در جریان تحقیقات معلوم شد که مقتول همان تاجر ایرانی بوده و متهمان مستاجر وی بودند. متهمان تحت تعقیب قرار گرفتند و بازداشت شدند. متهمان جنایت را انکار کردند، اما در ادامه تحقیقات رضا، مرد مستاجر به جنایت اعتراف کرد و به افسر تحقیق گفت: دو ماه کرایه مقتول را نپرداخته بودم. روز حادثه من، همسرم و دوستم به خانه مقتول رفتیم. میخواستیم بابت کرایه به او چک جعلی بدهیم که ماجرا لو رفت. با او درگیر شدیم. آنها دست و پایش را گرفتند و من با انداختن پارچه به دور گردنش و قراردادن دستمال در دهانش او را خفه کردم. جسد او یک روز در کمد ماند و بعد آن را با خودروی پیکانم به بیابانهای اطراف اخترآباد کرج بردیم و دفن کردیم. طلاهای مقتول را زنم فروخت، 300 هزارتومان سهم ما و صدهزارتومان سهم همدستم شد.

دو همدست وی نیز گفتههای او را تائید کردند. ماموران به محل دفن جسد رفتند و استخوانهای بهجا مانده از مقتول را کشف کردند که با آزمایش دیانای هویت جسد تائید شد. خانواده مقتول درخواست قصاص کردند و به ایتالیا بازگشتند، اما گواهی انحصار وراثت تحویل دادسرا نشد. متهمان در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و متهم ردیف اول به قصاص، سه سال حبس و همسرش به 13 سال حبس و مردی که همدستشان بود به 18 سال حبس محکوم شد که این رای در شعبه 6 دیوانعالی کشور تائید شد. در این سالها چهار دختر مقتول بهخاطر سکونت در ایتالیا پیگیر پرونده نبودند و مرد اعدامی بلاتکلیف مانده بود و مادر مقتول هم فوت شده و وراث دیگری جز دخترانش نبودند.

چندی پیش فرزندان همسر اول و همسر دوم مرد اعدامی نامهای خطاب به اولیای دم نوشتندکه پدرشان را ببخشند و به آنها رحم کنند و آن را به اجرای احکام تحویل دادند. خواسته سه فرزند مرد اعدامی از طریق سفارت ایران در ایتالیا در اختیار اولیای دم قرار گرفت.

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران در این باره گفت: پس از مکاتبه با سفارت ایران در ایتالیا چهار دختر مقتول پاسخ دادند که هر چند قاتل گناه بزرگی مرتکب شده، اما نمیخواهند خانوادهای داغدار شود و برای رضای خدا، قاتل را میبخشند.

بنابراین مرد اعدامی بعد از 11 سال نجات یافت و قرار است از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها