کاهش نفخ به کمک برخی غذاها

نفخ کمتری احساس کنید

هرچند حجم معده هر فردی پس از خوردن غذا مقداری افزایش می‌یابد، اما اگر شما جزو کسانی هستید که از مشکل نفخ زیاد رنج می‌برید، مواد غذایی زیر را برای کاهش این مشکل در نظر داشته باشید:
کد خبر: ۱۱۵۴۹۹۰

ماست:صرفنظر از اینکه پرچرب باشد یا کمچرب، دوزی از باکتریهای مفید را برای دستگاه گوارش فراهم میکند و باعث میشود هضم بهتر و کارآمدتری داشته باشید. داشتن هضم کارآمد یکی از عوامل کاهش نفخ است.

زنجیبل: زنجبیل حاوی یک آنزیم گوارشی است که به بدن در شکستن پروتئینها کمک میکند. این آنزیم همچنین به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی، ضداسپاسم و ضدنفخ میتواند اثری آرامبخش بر دستگاه گوارش داشته باشد. زنجبیل را میتوانید هم به صورت چاشنی و هم به صورت چای زنجبیل- با رنده کردن مقداری زنجبیل تازه در آب جوش- مصرف کنید.

تخممرغ: تخممرغ به دلیل داشتن مقادیر زیادی مواد مغذی شامل مواد معدنی و ویتامینها میتواند باعث شود بدون آنکه احساس نفخ داشته باشید احساس سیری کنید.

خربزه : این میوه پرآب که 90 درصد آن را آب تشکیل میدهد به دلیل محتوای آب فراوانش به بدن کمک میکند سدیم اضافی را دفع کند. دفع سدیم اضافی کاهش احساس نفخ را به دنبال دارد.

کرفس: این سبزی ترد، مانند داروهای دیورتیک (ادرارآور) عمل میکند و باعث میشود آب اضافی بدن دفع و حالت احتباس آب برطرف شود. دفع آب اضافی باعث میشود احساس نفخ کاهش یابد.

مارچوبه: این سبزی مفید، دارای ترکیبات خاصی است که باعث میشوند مارچوبه مانند پروبیوتیکها (مواد غذایی دارای باکتریهای مفید) عمل کرده و به هضم کارآمد غذا و در نتیجه کاهش احساس نفخ کمک کند.

هویج: پتاسیم فراوان هویج به کاهش نفخ کمک میکند. همچنین فیبری که در هویج یافت میشود باعث میشود بدون احساس نفخ یا خستگی، احساس سیری و پری معده داشته باشید.

منبع: sheknows.com

مترجم: یاسمین مشرف/ جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها