افتخاری رفتنی شد، فتحی مدیرعامل می‌شود

سونامی در استقلال

سیدرضا افتخاری، بلافاصله پس از بازگشت از اردوی ترکیه به دلیل فوت پدرش، استعفایش را هم نوشت تا آن را تقدیم وزیر ورزش کند. او روزهای پرفشاری را در استقلال سپری کرد. آخرین موردی که باعث شد تا جنجال راه بیفتد و افتخاری بیش از هر زمانی تحت فشار قرار گیرد، موضوع قراردادهای پر سر و صدا بود.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۶۹

مدیران سابق استقلال اعتقاد داشتند افتخاری و توفیقی معاونش، سابقه زیادی در امضای قرارداد با بازیکنان ندارند و به همین دلیل قراردادهایی بسته‌اند که طبق آنها هر بازیکن استقلال که پیشنهاد خارجی داشته باشد می‌تواند جدا شود. هر چند باشگاه تلاش کرد بازیکنانی چون تیام و حسینی را نگه دارد، اما ماحصل این قراردادها، زیان سنگین به باشگاه استقلال بود چراکه افتخاری مجبور شد تن به امضای قراردادی جدید با رقم‌های باورنکردنی بدهد. همین حالا باشگاه پیشنهاد یک میلیون دلاری تیام را پذیرفته است. جپاروف هم چیزی حدود پنج میلیارد تومان از استقلال می‌خواهد. مجید حسینی هم همین روزها قراردادی امضا می‌کند که گفته می‌شود او را یکی از گران‌ترین بازیکنان لیگ‌برتر خواهد کرد. حالا مدیری که بیاید، وارث بدهی‌های سنگینی خواهد بود؛ چراکه علاوه بر این قراردادهایی که سنگین بسته شده و بسته خواهد شد، باشگاه بخشی از پول اسپانسر را هم سال گذشته گرفته و هزینه کرده است!

فتحی می‌آید

منابع خبری فاش کردند امیرحسین فتحی عضو هیات مدیره استقلال که رابطه نزدیکی با وزیر ورزش دارد جای افتخاری را در راس این باشگاه خواهد گرفت. فتحی بتازگی به هیات مدیره منتقل شد و از همان روزهای ابتدایی حضورش گفته می‌شد قرار است رئیس هیات مدیره و بعد هم مدیرعامل استقلال شود. حالا اتفاقات زودتر رخ داده است و فتحی پیش از آن‌که رئیس هیات مدیره شود، بر مسند مدیریت این باشگاه تکیه خواهد زد. فتحی برای قدیمی‌ها چهره‌ای آشناست. او روزی مدیرعامل باشگاه بهمن بود و بازیکنانی چون فرهاد مجیدی، محمد نوازی، علی لطیفی و... را به استقلال داد. البته به محض ورود او به این باشگاه در فضای مجازی شایعاتی مطرح شد که فتحی پرسپولیسی است اما او سریعا به این شایعه واکنش نشان داد و گفت از قدیم استقلالیبوده است.

حالا او قرار است وارث استقلال و مدیریت افتخاری باشد. فتحی از مدیران بازنشسته شهرداری بوده و رابطه نزدیکی با افتخاری مدیرعامل مستعفی استقلال و سلطانی فر وزیر ورزش دارد و از همین رو با پیشنهاد افتخاری و موافقت وزیر به هیات مدیره آبی‌ها راه یافت.

نکته جالب این‌که فتحی اخیرا با حکم حسن کریمی مدیرعامل جدید شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بعنوان معاون این شرکت انتخاب شد و پس از آن به عضویت هیات مدیره استقلال در‌آمد. او در اولین اظهارنظر خود پس از انتخاب بعنوان عضو پنجم هیات مدیره، علت اصلی انتخابش را حل و فصل مشکلات مالی این باشگاه دانست. فتحی چندی پیش جایگزین دکتر قریب در هیات مدیره باشگاه استقلال شد. در سابقه مدیریتی فتحی ۵۴ ساله، معاونت حقوقی و بین‌الملل باشگاه استقلال، ریاست کمیته انضباطی، کمیته حل اختلاف و کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، مدیرعاملی باشگاههای فرهنگی-ورزشی بهمن و عقاب و ریاست هیات مدیره باشگاه برق تهران، عضو هیات مدیره، قائم مقام و معاونت اداری و مالی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، دبیر کمیته فنی فدراسیون فوتبال و معاونت حقوقی و بین‌الملل اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران دیده می‌شود.

زمانی و توفیقی هم رفتنی شدند

البته سونامی بزرگی در راه است و احتمالا تغییرات در باشگاه بیشتر خواهد بود. پندار توفیقی، معاون ورزشی و مسئول نقل و انتقالات باشگاه هم از کار برکنار خواهد شد. گفته می‌شود یک استقلالی خوشنام قرار است جانشین او شود. قرار است نظری جویباری معاون سابق باشگاه استقلال هم به این باشگاه بازگردد و معاون فتحی شود. این دو رابطه بسیار نزدیکی با هم دارند. از سوی دیگر زمانی هم عطای کار را به لقایش می‌بخشد و از استقلال می‌رود. وزیر برای آن‌که او ناراحت نشود، پستی جدید در وزارت ورزش برایش در نظر گرفته تا از جمع آبی‌ها جدا شود.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها