معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت خبر داد:

اختصاص100 میلیارد ریال یارانه به طرح ملی توسعه صنعت پوشاک در هر استان

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اینکه بخشی از ضمانت اعطای تسهیلات به طرح توسعه پوشاک در مناطق روستایی از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تا سقف ۳ میلیارد تومان خواهد بود، گفت: اکنون سرانه مصرف پوشاک کشور فقط 89 سنت است که اگر بتوانیم مطابق برنامه ریزی ها آن را به 40 دلار افزایش دهیم، 360 هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۰۴
اختصاص100 میلیارد ریال یارانه به طرح ملی توسعه صنعت پوشاک در هر استان

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی وزارت صنعت، صادق نجفی در جلسه شورای راهبری طرح توسعه صنعت پوشاک که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه کشور و انجمن پوشاک برگزارشد، اظهارداشت: این طرح یکی از طرح های 9 گانه هماهنگ شده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه است که در پنج استان و هر استان 20 روستا اجرایی می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت افزود: طرح پوشاک با مدیریت ملی و مشاوره، نظارت و کنترل انجمن پوشاک ایران و حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال اجراست که تاکنون دولت در هر استان 100 میلیارد ریال یارانه به صورت بلاعوض به این طرح تخصیص داده و بخشی از این اعتبار به بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل تحویل شده است.

نجفی خاطرنشان کرد: دیروز شرکت پشتیبان مرکزی طرح با عنوان شرکت «توسعه کارآفرینی پوشاک ایرانیان» تاسیس شد و روستاهای محل اجرا نیز مشخص شدند، بخشی از یارانه آن نیز به صورت نقدی و بخشی دیگر با اسناد خزانه توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و سازمان برنامه و بودجه داده شده و صندوق سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز هر شرکت تابعه را تا سقف 30 میلیارد ریال ضمانت خواهد کرد.

وی بیان داشت: در روزهای آینده، عملیات اجرایی نخستین شرکت مربوط به این طرح در استان کرمانشاه آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: ارزش افزوده بالا، برخورداری از مزیت نسبی و بالا بودن سهم از اشتغال، دلایل عمده اجرای این طرح از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با هدف تولید پوشاک ارزان قیمت و رقابتی و کیفی و عرضه آنها در فروشگاه های برند و تحت برند ایجاد می شوند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت : برنامه ریزی برای داخلی سازی 400 میلیون دلاری صنعت پوشاک

در ادامه، رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر مبنای شاخص های سازمان برنامه و بودجه، 12 استان جزو مناطق کمتر توسعه یافته است که به دستور وزیر برنامه های ویژه ای برای رفع محرومیت آنها در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: این طرح در پنج استان کشور عملیاتی شده و برای سال آینده در هفت استان دیگر هدفگذاری شده است.

رحمانی بر لزوم حمایت نهادها و سازمان های هر استان برای افزایش فروش محصولاتی که از این طرح تولید می شوند، تاکید کرد.

وی ادامه داد: در شرایط تحریم های اقتصادی، مهمترین کاری که می توان در اقتصاد کشور انجام داد تکیه بر صنایع پوشاک است، زیرا تامین پوشاک بیش از 80 میلیون ایرانی نمی تواند کار کوچکی باشد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: امسال داخلی سازی 400 میلیون دلار از صنعت پوشاک در برنامه است.

رحمانی در پایان اظهار کرد: اجرای این طرح با توجه به مدیریت متمرکزی که در وزارت صنعت، معدن وتجارت به وجود آمده نقطه عطفی در کارنامه صنعت کشور خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها