تیم داوری ایران رده‌بندی را قضاوت می‌کند

اعتماد فیفا به فغانی

فیفا با انتخاب علیرضا فغانی برای دیدار رده‌بندی جام جهانی نشان داد که به این داور بزرگ و موفق ایرانی کاملا اعتماد دارد. برخلاف آنچه در ایران گفته می‌شود، دادن دیدار رده‌بندی به فغانی نشان بی‌اعتمادی فیفا به این داور کم‌اشتباه نبود. فیفا داور ما را تا روز آخر در جام جهانی نگه‌داشت و یک قضاوت سخت دیگر به او داد: انگلیس ـ بلژیک. دیداری که بر‌خلاف بازی قبلی، یک دیدار آسان نیست.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۳۶

علیرضا فغانی، داور برجسته ایرانی این بازی را سوت می‌زند و رضا سخندان و محمدرضا منصوری دو ایرانی پرافتخار هم کمک‌های او در این بازی خواهند بود. این تیم موفق داوری، دو بازی سخت مرحله گروهی یعنی بازی آلمان ـ مکزیک و دیدار برزیل ـ صربستان را با کمترین مشکلی قضاوت کرد و دیدار سخت آرژانتین ـ فرانسه در مرحله یک‌هشتم نهایی را با نمره‌ای عالی پشت سر گذاشت. کار فغانی آنقدر خوب بود که در صدر امتیازهای داوری جام جهانی قرار گرفت؛ اما فیفا برای فینال، نستور پیتانا، همان داور آرژانتینی افتتاحیه را انتخاب کرد. کاری که پیش از این هم برای یک داور دیگر آرژانتینی به نام هوراسیو الیزوندو اتفاق افتاده بود. داوری که یک تصمیم درست ولی بسیار تلخ برای اخراج زیدان در فینال گرفت.

فغانی در بازی مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی داور چهارم دیدار اروگوئه ـ فرانسه بود ولی او و کمک‌های ایرانی‌اش در دیدار نیمه نهایی قضاوتی نداشتند و فقط بازی انگلیس و کرواسی را از نزدیک تماشا کردند.

مالانگ دیدیو از سنگال داور چهارم دیدار رده‌بندی جام جهانی است و جبرئیل کامارا، هموطن او، کمک داور ذخیره این مسابقه خواهد بود.

بازی انگلیس ـ بلژیک از ساعت ۱۸:۳۰ امروز در سن پترزبورگ آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها