سلسائو پشت دیوار مکزیک

«بعد از قهرمانی آلمان‌ها در جام جهانی 2014، همه در برزیل از برنامه‌ریزی 10 تا 12ساله ژرمن‌ها برای رسیدن به این موفقیت صحبت می‌کردند. اما حقیقت این است که در برزیل شما زمان زیادی برای آماده‌سازی تیم ندارید و همیشه برای قهرمانی در جام جهانی تحت فشار هستید. تنها قهرمانی و پیروز شدن است که برزیلی‌های عاشق فوتبال را راضی نگه می‌دارد.» اینها بخشی از یادداشتی است که روز گذشته ریوالدو، ستاره سابق سلسائو در آستانه بازی تیم ملی کشورش مقابل مکزیک نوشت. فشاری که ریوالدو در مورد آن صحبت می‌کند، به وضوح در سه بازی مرحله گروهی در بین بازیکنان بعضا کم تجربه برزیل دیده می‌شد. حالا با این شرایط و اوصاف شاگردان تیته امروز در ورزشگاه سامارا باید به مصاف مکزیکی بروند که یکی از عوامل اصلی حذف آلمان در مرحله گروهی بود.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۲۸

تجربه شکست 3 بر صفر در بازی آخر مرحله گروهی مقابل سوئد، بیشک آرتکها را به این نتیجه رسانده که برای عبور از این مرحله باید به همان شیوه بازی با آلمان تکیه کنند و بر این اساس بیشتر زمان بازی را در زمین خود بوده و از ضد حملات بیشترین استفاده را ببرند. البته ممکن است آنها در این بازی از فشار آوردن روی بازیکنان برزیل از درون زمین حریف صرفنظر کنند زیرا بازیکنان تکنیکی سلسائو میتوانند براحتی از زیر این فشار خارج شده و تیم خود را در موقعیت گلزنی قرار دهند.

مکزیکیها در حالی به مصاف ستارههای برزیل میروند که بیشتر آمار و ارقام گذشته به ضرر آنها است. مکزیک در چهار تقابل قبلی خود در جامجهانی برابر برزیل، سه شکست و یک تساوی بهدست آورده است. نکته منفی اینجاست که آنها در تمام 360 دقیقه قبلی خود حتی موفق به زدن یک گل هم نشده و در مقابل 11 گل از رقیب آمریکای جنوبی خود دریافت کردهاند. از سوی دیگر، مکزیک در شش جام جهانی قبلی خود هرگز نتوانسته از مرحله یکچهارم صعود کند. در طرف مقابل، برزیل از سال 1990 به بعد همواره توانسته به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. از سوی دیگر، این تیم در 14 بازی قبلی خود شکست نخورده و آخرین آن به یک سال پیش و باخت یک بر صفر مقابل آرژانتین بازمیگردد.

عملکرد خط دفاع این تیم نیز در سه بازی گروهی حکایت از برتری برزیل دارد. در سه بازی مرحله گروهی 20 شوت به سمت دروازه مکزیک شلیک شد که این آمار برای سلسائو تنها چهار شوت بود. اگرچه بیشتر نگاهها به نیمار دوخته شده، اما فیلیپه کوتینیو در سه گل از پنج گل برزیل تا اینجای جام تاثیر و نقش مستقیم داشته است. نکته جالب اینجاست که اولین گل ملی کوتینیو هم سال 2015 و مقابل همین مکزیک به ثمر رسید.

بلژیک کوتاه نمیآید

ژاپن با آن صعود دراماتیک و به لطف کارت زرد کمتر، حالا امشب باید در ورزشگاه شهر روستوف به مصاف بلژیکی برود که در مرحله گروهی با زدن 9 گل، بیش از تمام تیمها دروازه حریفانش را باز کرده است. مارتینز با داشتن ستارههایی همچون لوکاکو، آزارد و دی بروین امیدوار است که پیروزی راحتی مقابل ساموراییها کسب کرده و به مصاف برنده بازی برزیل و مکزیک برود.

این دومین تقابل ژاپن و بلژیک در ادوار جام جهانی به حساب میآید که بازی نخستشان در سال 2002 با تساوی 2 - 2 به پایان رسید. شیاطین سرخ اروپا در هفت حضور قبلی خود در جام جهانی، شش بار موفق به صعود به مرحله حذفی شدهاند. در صورت پیروزی در بازی امشب و رفتن به مرحله یک چهارم نهایی، بعد از سالهای 1986 و 2014 این سومین بار است که بلژیکیها به مرحله بعدی صعود میکنند.

با توجه به حذف پرتغال و از بین رفتن شانس آقای گلی رونالدو، حالا رقابت در این زمینه محدودتر شده است. روملو لوکاکو چهار گله به خوبی میداند که ژاپن بهترین فرصت برای اوست تا بتواند تعداد گلهایش در این جام را بیشتر کند. او در 20 بازی ملی گذشته خود، 23 گل به ثمر رسانده که آمار فوقالعادهای محسوب میشود.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها