همکاری قبلی گوهر خیراندیش و مهدی فخیم‌زاده هم با تصادف خیراندیش همراه بود

دعای مردم معجزه می‌کند

گوهر خیراندیش از جمله سینماگرانی بود که تقریبا هر روز در بیمارستان محل بستری مهدی فخیم‌زاده حضور داشت و پیگیر مراحل درمانی او بود. او در ضمن یکی از بازیگران فیلم جدید فخیم‌زاده یعنی مشت آخر است. نکته عجیب درباره خیراندیش و فخیم‌ زاده این است که در همکاری قبلی و البته درخشان آنها هم تصادفی رخ داده بود؛ منتهی برای خیراندیش. این بازیگر سر صحنه فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران به کارگردانی بهروز افخمی در یک تصادف شدید، دچار آسیب‌هایی جدی شد و برای درمان جراحی‌هایی را پشت سرگذاشت. به همین دلیل سراغ این بازیگر خوب سینما ،تلویزیون و تئاتر ایران رفتیم و درباره این حوادث و لزوم حفظ ایمنی عوامل فیلم‌ها صحبت کردیم. شما از جمله چهره‌هایی بودید که مدام پیگیر احوال فخیم‌زاده بودید و هستید و حتی در بیمارستان هم حاضر شدید.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۷۸

خبری از حال مهدی فخیمزاده دارید؟

تا دیروز که در بیمارستان بودم، خدا را شکر حالشان بهتر شده بود و قرار بود ایشان را به بخش منتقل کنند. از نظر من که معجزه شد و این حادثه بخیر گذشت. متاسفانه نمیدانم چرا برخی رسانهها و خبرگزاریها میخواهند خبرهای بد و نادرست درباره چنین حوادثی به مردم بدهند. شما نمیدانید وقتی نیمه شب خبر بدی درباره آقای فخیمزاده برایم آمد، چه حسی پیدا کردم. خیلی غصه خوردم و گریه کردم، چون شب قبلش هم رفته بودم و ایشان را دیده بودم و هوشیاریشان خوب نبود. برای همین این خبر بد را باور کردم. واقعا باید با کسانی که خبرهای بد و نادرست و ناموثق درباره عزیزان را منتشر میکنند، برخورد شود. این کار خیلی زشتی است. من با آقای فخیم زاده در شمال همبازی بودم و داشتیم آخرین روزهای فیلمبرداری فیلم مشت آخر را سپری میکردیم. ایشان پس از تصادف چند روز در حالت بیهوشی و نیمه بیهوشی و تحت درمان بودند و هوشیار نبودند و نمیتوانستند صحبت کنند، همه ما واقعا نگران حال ایشان بودیم. امیدواریم ایشان بزودی سرپا شوند و بتوانیم سکانس فینال فیلم را بگیریم که تنها با حضور خودشان میسر میشود.

بازی شما در این فیلم تمام شده بود؟

نه، همه بازیگران در سکانس آخر بازی داریم.

نکته عجیب اینکه در همکاری قبلی با فخیمزاده، این شما بودید که تصادف کردید و دچار آسیب جدی شدید که خوشبختانه آن یکی هم بخیر گذشت.

(می خندد) راستش نمیدانم که چطوری است. الان که نگاه میکنم، میبینم آدم میتواند با یک اتفاق و حادثه کوچک هم نابود شود و از بین برود. فکر میکنم که من هم آن زمان در یک تصادف شدید، دچار آسیب جدی از ناحیه سر، گردن، کتف، دندهها، سوراخ شدن ریهها و شکستن ستون فقرات شدم که همه اینها میتوانست مرا از بین ببرد، اما این دعای مردم بود که باعث شد این اتفاق نیفتد. واقعیت این است که خودم انتظار نداشتم با فرق شکافته سرم زنده باشم. سر همین اتفاقی هم که برای آقای فخیمزاده افتاد، همه ما خیلی ناراحت شدیم و غصه خوردیم، بیشتر از همه هم بهخاطر خبرهای دروغ و غیرموثق. خیلی برایم عجیب است که این خبرها چگونه درز پیدا میکند و برخی خبرگزاریها چطوری در این زمینه عمل میکنند. امیدواریم همه ما تا وقتی خبر موثقی درباره موضوعی نداریم، درباره آن هیچ اظهارنظری نکنیم.

این دو تصادف که درباره شما و آقای فخیمزاده به خیر گذشت، اما اذعان دارید که میتوان جلوی برخی تصادفها و حوادث را سر صحنه فیلمها گرفت تا آسیبی به سینماگران وارد نشود؟ آیا نباید فکری به حال حفظ ایمنی بازیگران و دیگر عوامل فیلم کرد؟

بعضی وقتها این مسائل، ناشی از سهلانگاری خود شخص است و برخی اوقات هم بهخاطر عدمرعایت نکات ایمنی در تولید. درباره تصادفی که برای خودم سرصحنه فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران پیش آمد، بچههای گروه تولید باید جاده را میبستند و مانع ورود ماشین غریبه به محل فیلمبرداری میشدند. میتوانم بگویم سهلانگاری بچههای تولید باعث آن اتفاق شد. درباره تصادف آقای فخیمزاده هم باید بگویم عدم حفظ ایمنی و نداشتن کلاه ایمنی چه از طرف ما و چه از طرف آن موتورسواری که به آقای فخیمزاده زد، باعث این اتفاق شد. آن آقایی که با آقای فخیمزاده برخورد کرد، حتی گواهینامه هم نداشت. ممکن بود این حادثه باعث ضربه مغزی طرفین میشد که خوشبختانه بخیر گذشت. معتقدم همه عوامل فیلمها و سریالها باید از ایمنی کامل برخوردار باشند. متاسفم که این موضوع مهم هنوز در سینمای ما جا نیفتاده است و ما تقریبا همیشه شاهد مشکلاتی هستیم که گریبان بازیگران و دیگر عوامل ما را میگیرد.

یا مثل اتفاق تلخی که برای اصغر شاهوردی پیش آمد.

بله، همکاران معمولا آن اوایل وقت میگذاشتند و برای عیادت میرفتند، اما بعدش آقای شاهوردی مانده و خانواده اش که باید از او نگاهداری کنند. میدانم که چقدر برای همسر و پسر آقای شاهوردی مراقبت از ایشان سخت است. باید فکری به حال این وضعیت اندیشیده شود.

نظرتان درباره فیلم جدید فخیم زاده چیست؟

آقای فخیمزاده کارشان را بلد است و کار را میشناسد و نبض سینما را در دست دارد و ریتم را میشناسد. سالها روی این فیلمنامه کار کرده و در سبک و سیاق خودش کاملا موفق است. مطمئنم فیلم جذابی خواهد بود، چون میدانم مردم بازیهای ایشان را دوست دارند. بعد از تجربه همکاری جذاب و فراموش نشدنی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران ، آقای فخیمزاده به من گفتند متنی را فقط برای شما نوشتهام که این مرا خیلی خوشحال کرد. ابتدا با تهیهکننده دیگری کار میکردند که همکاری آنها ادامه پیدا نکرد و بعد از آن آقای سیدحامد حسینی تهیهکننده کار شدند که در همه این روزهای اخیر پیگیر وضعیت درمانی آقای فخیمزاده بودند.

علی رستگار

سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها