وقتی به همراه همسرم کنیز فاطمه کار در پرس‌تی‌وی را به‌عنوان گویندگان خبر غیرایرانی آغاز کردیم، افق‌هایی نو پیش رویمان بود. امروز در جشن یازدهمین سال تاسیس این شبکه دوست دارم درباره چند سالی که در پرس‌تی‌وی گذراندیم، بنویسم.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۶۳

عملکرد شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی طی سال‌های اخیر از آن جهت مورد توجه قرار گرفته که به مسائل و خبرهایی می‌پردازد که دیگر رسانه‌های جهان از پرداختن به آنها امتناع می‌کنند. این شبکه اکنون به عنوان یک رسانه آلترناتیو، به خوبی نقش خود را در رساندن صدای بی‌صدایان به گوش جهانیان ایفا می‌کند.

پرس‌تی‌وی به‌عنوان تنها شبکه انگلیسی زبان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، مقید به ارزش‌های اسلامی است و سعی کرده با رعایت انصاف و بی‌طرفی به مسائلی بپردازد که کمتر در رسانه‌های غربی به آنها بها داده میشود. اما پرداختن به چنین مسائلی همواره چالش‌برانگیز است و ورود به موضوعاتی که جایی در رسانه‌های جریان اصلی ندارند
یا با رویکردی غیرواقع به آنها پرداخته می‌شود، امری دشوار است که البته پرس‌تی‌وی توانسته در این زمینه موفق عمل کند.

از این که پرس‌تی‌وی، این فرصت منحصر به فرد را به من و دیگر همکارانم داد تا در سایه جمهوری اسلامی، به‌عنوان عضوی از این رسانه بی‌طرف فعالیت کنیم، به خود می‌بالم و تمامی تلاش خود را به کار می‌بندم تا به آخرین استانداردها در کار خود دست یابم.

وقتی می‌اندیشم آیت ا... خامنه‌ای رسانه‌ها (و از جمله پرس‌تی‌وی) را سربازان جنگ نرم جهانی می‌دانند، عزمم را جزم می‌کنم تا در زمینه‌های مختلف به پیشرفت‌های محسوسی دست یابم. طی مدت زمان حضورم در شبکه پرس‌تی‌وی به عنوان مجری و گوینده خبر، چیزهای زیادی یاد گرفتم.

حالا خیلی خوب می‌دانم که یک گوینده خبر می‌بایست اشراف کاملی بر موضوعات و مسائل مختلف روز جهان داشته باشد، چرا که کسی نمی‌داند چند دقیقه بعد در یک نقطه از جهان چه اتفاقی خواهد افتاد و این یک روند مستمر و همیشگی است. به عنوان مثال، سال‌های پیش زمانی که در حال اجرای برنامه زنده بودم، ناگهان یک کودتا در کشور هندوراس رخ داد. به جرات می‌توانم بگویم که در آن زمان، چیز زیادی از این کشور نمی‌دانستم و مجبور شدم تا به سرعت و با استرس زیاد، اطلاعات مربوطه را گردآوری کنم. در واقع، یک گوینده خبر هرگز نمی‌تواند بگوید که من همه چیز را می‌دانم؛ در هر نوبتی که اجرای زنده را بر عهده می‌گیریم، ما می‌بایست منتظر چالش‌های جدیدی باشیم و همین امر، جذابیت‌های شغلمان را دوچندان می‌کند.

برای این‌که شخصی به یک مجری خوب و حرفه‌ای تلویزیونی تبدیل شده و به مسائل مختلف بین‌المللی اشراف داشته باشد، باید تمرین کافی کند و دوره‌های آموزشی متعددی را بگذراند. تمام سازمان‌های رسانه‌ای بزرگ دنیا، شرایطی را برای کارمندان خود فراهم می‌کنند تا روش‌های جدید و بهتری را برای انجام کارهای خود فرا گیرند. خوشبختانه، در طی سال‌های اخیر توانستم از طریق ارتباط با دیگر مجریان برتر شبکه‌های بزرگ خبری ز تجربیات و آموزش‌های آنها نهایت استفاده را ببرم و برخی از این دوره‌ها را در جاهایی مثل دوحه قطر، تورنتو کانادا و هالیوود آمریکا گذراندم. شخصا معتقدم هر کسی می‌بایست در کار خود بهترین باشد و از حداکثر توانایی خود استفاده کند. اهمیت این مساله زمانی برایم دوچندان می‌شود که احساس می‌کنم با کار کردن در پرس‌تی‌وی و با عملکرد خود در حال معرفی جمهوری اسلامی به جهانیان هستم. اکنون که پرس‌تی‌وی به جایگاه مهم و شناخته شده‌ای در میان رسانه‌های دنیا دست یافته است، می‌طلبد که ما نیز تلاش خود را بیشتر و سعی کنیم که دانش و مهارت خود را در تمامی جنبه‌ها ارتقا دهیم. این روزها، رسانه‌های مطرح جهان، بخش قابل توجهی از تمرکز خود را از تلویویزیون به شبکه‌های اجتماعی معطوف کردند، جایی که کیفیت در آن حرف اول را می‌زند و پرس‌تی‌وی نیز می‌بایست به این مساله نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وقار رضوی
گوینده اخبار پرستیوی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها