استاد فلسفه حوزه علمیه گفت:‌ در حال حاضر بحران‌های طلا، ارز و تحریم‌های دیگر یا خروج شرکت‌ها از کشور و دیگر مشکلات در کشورمان ناشی از تصمیم‌ و افکار شخصی ترامپ است و به آن بستگی دارد.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۹۸
ترامپ عقده ای است / آمریکایی ها قبل از انقلاب ایران را یکی از ایالت های خود می دانستند

حجت‌الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین با اشاره به سالگرد حمله ناوگان آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران افزود: در ایران قبل از انقلاب، آمریکا حکومت داشته همچنین در زمان حکومت شاه، در ایران مستشارهای نظامی و سیاسی داشته است.

وی با اشاره به منافع بسیار زیاد آمریکا در ایران در گذشته، بیان کرد: آنها از ثروت‌های نفت و .. این مملکت بهره می‌بردند و این نقطه جغرافیایی روی کره زمین بنام ایران را ایالتی از ایالت‌های خود می دانستند و از منابع آن بهره‌برداری می‌کردند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب آمریکا را از ایران بیرون و دستش را کوتاه کرد ، اظهار داشت:‌ شاه دست ‌نشانده آمریکا بود که با انقلاب 57 رژیم‌ شاهنشاهی نیز ساقط شد، طبیعی است که در آن شرایط به آمریکا نیز ضربه وارد شده و در صدد گرفتن انتقام است.

غرویان با بیان اینکه استکبار جهانی به روش‌های مختلف فشار بر ما وارد می‌کند، ادامه داد: فشارهای سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی، (اگرچه حمله نظامی در طبس انجام شد اما شکست خورد) از سوی آمریکا به کشورمان وارد می‌شود؛ شخص ترامپ و روحیات و اخلاقیات وی بسیار در تشدید این وضعیت تاثیرگذار است چراکه شخصی عقده ای، منفعت طلب ، سود پرست و خشن است.

وی در توضیح اعمال تحریم‌ها و تشدید آن از سوی آمریکا علیه ایران افزود: بسیاری از این تحریم‌ها به روحیات شخصی ترامپ برمی‌گردد و باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم، البته آمریکا سیاست‌های کلی را دنبال می‌کند که تغییر کابینه‌ها و رئیس جمهور‌ در آن تاثیری ندارد اما نوع برخوردها و روحیات شخصی رئیس جمهورها در آمریکا متفاوت و تاثیرگذار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروزه با بدترین نوع شخصیت رئیس جمهور آمریکا یعنی ترامپ مواجه‌ هستیم، گفت: در حال حاضر بحران‌های طلا، ارز و تحریم‌های دیگر یا خروج شرکت‌ها از کشور و دیگر مشکلات در کشورمان ناشی از افکار شخصی ترامپ است .

غرویان اظهار کرد: نگاه استکبار جهانی به بشر تفاوت‌های بنیادینی را با ما دارد چراکه ما حقوق بشر را بر اساس جهان‌بینی و فلسفه اسلامی خودمان تقسیم می‌کنیم اما آنان از بشر و حقوق بشر تعریف دیگری دارند، نگاه آنها نگاهی کمونیستی مبتنی بر لیبرالیسم و سکولاریسم است و ما درست در نقطه مقابل قرار داریم.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها