تابستان فصل تحرک و فعالیت است و باید حواسمان باشد بدن مان با کم آبی و کمبود ویتامین و املاح مواجه نشود.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۰۲

سالاد و میان وعدههای ساده و پرانرژی میتوانند جایگزین خوبی باشند تا با جسمی سالم از نعمات این فصل نهایت بهره را ببریم.

سالاد میوه

مواد لازم:

انبه: 2عدد / آناناس: یک عدد / شاتوت: نیم کیلو / کیوی: نیم کیلو / انگور سفید و یاقوتی: هرکدام نیم کیلو / برگ نعنای تازه: 100گرم / آب پرتقال و آبلیموی تازه: هرکدام نصف لیوان / نمک، فلفل سیاه یا قرمز: به میزان لازم

برای درست کردن سالاد میوه دو نکته را باید در نظر داشته باشید: اول اینکه میوههایی که انتخاب میکنید باید تقریباً طعم نزدیک به هم داشته باشد یعنی یکی خیلی شیرین و دیگری خیلی ترش نباشد ودوم اینکه میوهها خیلی رسیده و نرم نباشد زیرا موقع مخلوط شدن له میشود و ظاهر بدی پیدا میکند.

انبه و آناناس را به اندازه دلخواه برش بزنید، برگ نعناها را شسته و ساتوری خرد کنید. شاتوتها را بشویید و انگورها را نصف کرده و هستههایش را جدا کنید. اگر انگورها بیهسته است لازم نیست آنها را برش بزنید.

همه مواد را در ظرف مناسبی ریخته و با هم مخلوط کرده و به میزان دلخواه نمک،فلفل سیاه یا قرمز وآب پرتقال و آبلیمو اضافه کنید.

سالاد لوبیاچیتی

مواد لازم:

لوبیاچیتی: یک پیمانه / سیبزمینی متوسط: 3عدد / هویج متوسط: 3عدد / خیار شور: 3عدد / کاهوی کوچک: یک عدد / سرکه: یک قاشق غذاخوری / آبلیموی تازه: 2 قاشق غذاخوری / نمک و فلفل: به میزان لازم

لوبیاچیتی را چند ساعت قبل از پخت خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود و سپس روی حرارت آرام بپزید که شکل ظاهریش تغییر نکند.

سیبزمینی و هویج را بپزید و خرد کرده و کاهو و خیارشور را شسته و خرد کنید.

همه مواد را در ظرف مناسبی ریخته و هم بزنید. در این مرحله نمک، فلفل، سرکه و آبلیمو را اضافه کنید. البته میتوانید از سس مایونز هم برای خوشمزهتر شدن سالادتان استفاده کنید.

سالاد ذرت و انبه

مواد لازم:

انبه: 2 عدد / ذرتشیرین: 2فنجان / پیاز قرمز متوسط: یک عدد / روغن زیتون: 5 قاشق غذاخوری / آروگولا یا کاهو: نیم کیلو / شکر: یک قاشق چایخوری / آبلیموی تازه: 2 قاشق غذاخوری / پودر کاری، نمک و فلفل: به میزان لازم

هر انبه را 12 قسمت کنید. پیاز را پوست کنده و خلال کنید. در یک تابه مقداری از روغن زیتون را ریخته و ذرتها را در آن تفت دهید تا کمی تغییر رنگ دهد.

انبه و پیازها را اضافه کرده و کمی تفت دهید و آنها را در یک کاسه بزرگ بریزید. کمی که خنک شد آروگولا یا کاهوی شسته و خرد شده را با آبلیموی تازه، شکر، پودر کاری، نمک، فلفل و بقیه روغن زیتون به مواد اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. سالاد آماده است. آن را میل کنید و از مزه عالی آن لذت ببرید.

مژده مظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها