رئیس‌جمهور خطاب به مدیران ارشد دولتی:

باید از خودمان آغاز کنیم

رئیس‌جمهور در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت با تشریح شرایط اقتصادی کشور، ضمن درخواست از مردم برای کمک به دولت در عبور از شرایط فعلی تاکید کرد که دولت در ایستادگی در مقابل دشمن در خط اول ایستاده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۲۰

به گزارش جامجم، حسن روحانی در سخنان خود با بیان اینکه ایران مقابل آمریکا ایستاده است گفت: شرط اول این است که دولت در خط اول، مقابل فشار بایستد و اگر ما تا امروز، روزی هشت ساعت کار میکردیم باید از فردا بیشتر کار کنیم و اگر با همان مدیریت سابق و به همان سبک و میزان کار کنیم موفق نمیشویم. وی با بیان اینکه شرایط متفاوت است گفت: باید به فکر مشاوران جدید و کارشناسان جدید باشیم و از افکار همه بهره ببریم.

رئیسجمهور گفت: اگر میگوییم مردم باید در شرایط جدید صرفهجویی کنند دولت باید پیشقدم باشد و من از رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداری و استخدامی میخواهم که در هزینهها صرفهجویی کنند و من مسئولیت را میپذیرم. نمیشود سفرهای خارجی ما در سال 97 با سالهای قبل یکی باشد. اگر ما سال 96 با هیات 5 نفره به خارج میرفتیم امروز باید هیات 2 نفره بفرستیم و اگر قبلا یک هفته خارج از کشور میماندیم اکنون باید دوروزه کارمان را انجام دهیم و با بلیت معمولی برویم.

روحانی تاکید کرد: باید مردم ببینند که ما از خودمان آغاز کردهایم و اگر از خودمان آغاز کنیم مردم هم ایستادگی میکنند. البته باید تدبیر و برنامهریزی کنیم و برنامهمان را برای مردم توضیح بدهیم.

وی خطاب به مسئولان گفت: ما بدون مردم پیروز نمیشویم و هر کاری انجام می دهیم باید مردم را قانع کنیم. در این صورت حتما مردم از ما حمایت میکنند.

رئیسجمهور با تاکید بر ضرورت برنامهریزی در زمینه اشتغال، تنظیم بازار، تولید و مبارزه با فقر، گفت: وزارت کار باید با تمام قدرت به صحنه بیاید و اشتغال ایجاد کند. رئیسجمهور اظهار داشت: هر دستگاه دولتی اگر زمین غیرقابل استفاده دارد باید برای ساخت مسکن در اختیار وزارت مسکن قرار دهد و این یک الزام است و من آن را پیگیری میکنم.

وی همچنین گفت: تمام وزارتخانهها و دستگاههایی که میتوانند اوراقی را منتشر کنند به میدان بیایند، سهام کارخانههای سودده خود را به بازار عرضه کنند تا مردم ببینند میتوانند پول خود را در جایی قرار دهند که سود میبرند.

رئیسجمهور افزود: توقعات را باید پایین بیاوریم و تولید را بالا ببریم. مردم هم باید از تولید داخل حمایت کنند. روحانی با اشاره به برگزاری دو جلسه از سوی شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا گفت: من مصوبات این دوجلسه را برای تایید به رهبر معظم انقلاب تقدیم کردم اما مقام معظم رهبری در جلسهای که روز سهشنبه با ایشان داشتم فرمودند مصوبات را هر چه تصویب کردید همان‌موقع ابلاغ کنید و من از آن حمایت می‌کنم. وی افزود: وقتی سه قوه با هم هستند و مقام معظم رهبری حمایت می‌کنند می ‌توانیم به راحتی از مشکلات عبور کنیم.

دولت نباید بگذارد اجناس گران شود

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مبارزه با فقر گفت:‌ باید از اقشاری که در فشار هستند چه در قالب بودجه و چه غیر آن حمایت کنیم. قیمت‌گذاری بازار در یک مرکز انجام می‌شود و یکجا درباره آن تصمیم‌ می‌گیرد. دولت باید نظارت کند و نگذارد جنس گران شود. وزیر باید شرکت‌های دولتی را بررسی کند. اگر یک تولیدکننده قیمت را به صورت غیرقانونی بالا برده باید به مردم پاسخگو باشیم. وی با تاکید بر اینکه در مبارزه با آمریکا بخش خصوصی باید کنار دولت بیاید و برای مقابله با اقدامات آمریکا راه‌حل پیدا کند گفت: امروز روز گله‌گذاری نیست بلکه روز حمایت از یکدیگر است. تمام وزیرانی که در زمینه تولیدات و واردات و صادرات نقش دارند از بخش خصوصی کمک بگیرند و از آن حمایت کنند. روحانی افزود: از وزیران خواهش می‌کنم و به آنها ابلاغ می‌کنم مصرف آب و برق را کنترل کنند و اگر مصرف یک بخشی بالاتر از پارسال بود مسئول آن بخش را عوض کنید. همه دولتی‌ها باید به مردم اعلام کنند ما از امروز برای خدمت به مردم یک ساعت به کار موظفی خودمان اضافه می‌کنیم. اگر ما این کار را کردیم مردم هم پشت سر ما می‌آیند اما اگر در این شرایط سخت قرار بود تا ساعت 16 کار کنیم ده دقیقه هم زودتر برویم مردم احساس نمی‌کنند که ما در خط مقدم هستیم.

رئیس جمهور افزود: باید خدمات را ساده‌تر و ارزان‌تر کنیم. قیمت خدمات نباید از حد تورم بالاتر برود. باید تلاش کنیم تورم تک‌رقمی بماند اگرچه می‌دانم تحقق این مساله در ماه‌های آینده خیلی سخت است. همه فرهیختگان، هنرمندان، ورزشکاران و کسانی که مرجعیت دارند به حمایت بیایند. امروز روز حاشیه‌سازی نیست و مقامات دولتی به حاشیه‌های گوشه و کنار توجه نکنند. اما اگر کسی می‌‌خواهد مردم را ناامید کند باید صریح و سریع پاسخ داده شود.

همراهی فشار خارجی با فشار داخلی خطرناک است

رئیس‌جمهور گفت: اگر فشارها فقط خارجی باشد ما در مقابل آن موفق می‌شویم اما اگر فشار خارجی با فشار داخلی همراه شود خطرناک است. باید گله‌ها را کنار بگذاریم و با شجاعت کار کنیم.

وی افزود: ما امروز در یک صحنه مبارزه هستیم و نباید از فردا بترسیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت باید به وضوح به مردم بگوید چه اجناسی به وفور تامین می‌شود و قیمت آنها تغییر نمی‌کند و یا با تغییر حداقلی خواهد بود. باید با صراحت با مردم صحبت کرد.

روحانی افزود: ما به تنهایی قادر به کنترل شرایط نیستیم و باید از مردم کمک بگیریم. مردم باید بدانند چه کسانی ارز دولتی می‌گیرند و چقدر می‌گیرند. در صورتی که این اتفاقات بیفتد می‌توانیم از شرایط سخت فعلی با موفقیت عبور کنیم. رئیس‌جمهور همچنین گفت: اگر کسی فکر می‌کند این دولت در برابر فشار استعفا می‌دهد، اشتباه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها