سیاوش حقیقی تهیه‌کننده سینما درباره فضای جشنواره فیلم کودک و نوجوان به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مشکل اصلی در این رویداد فرهنگی، تولید نشدن فیلم در این حوزه است. وقتی فیلمی در حوزه کودک و نوجوان تولید نمی‌شود، دیگر چه نیازی به برگزاری چنین جشنواره‌ای است.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۷۴

او افزود: انتظار میرود جشنوارهای با این اهمیت، جهانی و بینالمللی باشد تا بتواند به اهداف و خروجیهای مثبت و تاثیرگذار و همیشگی برسد.

حقیقی ادامه داد: چرا نباید خبری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان فعال این حوزه باشد؟! آیا این نشان از کمتوجهی به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی درست برای کودک و نوجوانان نیست؟

این تهیهکننده اذعان کرد: آلمانیها پس از جنگ جهانی دوم با آن وضعیت اسفبار، روی فرهنگ نسل تازه کار کردند و با ایجاد نظم و فرهنگی خاص، به جایی رسیدهاند که امروز مثالزدنی شدند. اما در کشور ما به عنوان جامعهای جوان، انگار کسی دغدغه فرهنگی و آموزشی ندارد.

حقیقی بیان کرد: متأسفانه دغدغه ما برای فرزندانمان در خرید منزل و... خلاصه میشود و اصلاً به مقوله مهم فرهنگ و هنر توجهی نداریم. البته که پایهریزی آن بر عهده مسئولان امر است؛ افرادی که باید به فکر پیشرفت فضای فرهنگی جامعه باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها