در حالی که تمام بازیکنان حاضر در روسیه این روزها دقت و توجه زیادی روی رژیم غذایی و تغذیه خود در جریان این مسابقات دارند، تیم ملی مکزیک برنامه دقیقی را در این زمینه دنبال می‌کند. چهره پشت پرده این رژیم غذایی سخت و سفت، بئاتریس بولوسا است که از سال 2015 تاکنون در کنار تیم ملی مکزیک قرار دارد. البته بولوسا قبلا هم با مکزیکی‌ها سابقه همکاری دارد؛ در زمان قهرمانی تیم زیر 17 ساله‌های مکزیک در مسابقات جهانی سال 2011 و قهرمانی تیم امید مکزیک در المپیک 2012 لندن، بولوسا در کنار مکزیکی‌ها به عنوان مشاور تغذیه قرار داشت. خود بئاتریس در این مورد می‌گوید: ما کلی مواد غذایی به همراه یک سرآشپز ماهر با خود به روسیه آورده‌ایم تا غذاهای مورد علاقه بازیکنان را بپزد.
کد خبر: ۱۱۴۹۴۶۵

بنا به گفته او، هر بازیکن این تیم برنامه غذایی متفاوتی دارد که این برنامه نه تنها براساس پست تخصصی او در زمین، بلکه بر مبنای فیزیک و عملکردش در جلسات تمرینی است. علاوه بر این، برنامه غذایی برای بازیکنانی که 90 دقیقه در زمین بازی میکنند با بازیکنانی که روی نیمکت باقی مانده و به زمین نمیآیند، کاملا با یکدیگر متفاوت است.

کاروان مکزیکیها نزدیک به 2 تن غذا با خودشان به روسیه آوردهاند، اما نکته اصلی اینجاست که هیچکدام از آنها از خود مکزیک نیامده است. در واقع دلیل این امر را میتوان در این مساله جستوجو کرد که مکزیکیها سابقه زیادی در تولید گوشتی دارند که شامل کلنبوترول است؛ کلنبوترول در حقیقت مادهای است که برای رشد ماهیچهها در احشام مورد استفاده قرار میگیرد، اما استفاده از آن در رژیم غذایی قهرمانان ورزشی بشدت ممنوع شده است. از زمان رسیدن این تیم به روسیه، گوشت قرمز از منوی غذایی تمام بازیکنان مکزیکی حذف شده است. گرچه استفاده از این ماده در بیشتر کشورها ممنوع اعلام شده، اما در جاهایی همچون مکزیک و چین مورد استفاده قرار میگیرد. به همین دلیل است که آژانس جهانی ضددوپینگ چند سال پیش در مورد استفاده از این مواد در این دو کشور به جدیت هشدار داد. سال 2011 آزمایش دوپینگ پنج بازیکن تیم ملی فوتبال این کشور به دلیل استفاده از کلنبوترول مثبت اعلام شد که گیلرمو اوکوچا، دروازه بان کنونی مکزیک یکی از آنها بود. در حالی که مکزیکیها برخی مواد غذایی را همراه خود به روسیه نبردهاند، اما آنطور که بولوسا میگوید انواع مختلف سسهای تند که بخش مهمی از غذاهای مکزیکی است، همراه کاروان تیم ملی به روسیه آمده است. البته با وجود تمام این تاکیدها و مراقبتها، همواره تخطیهایی نیز اتفاق میافتد. به عنوان مثال قبل از ترک مکزیک، تعدادی زیادی از بازیکنان مکزیک در جشن تولد 30 سالگی خاویر هرناندز شرکت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها