گل بخودی‌های معروف جام‌جهانی

عزیز مراکشی‌ها یا عزیز ما

«عزیز بوهادوز». اسمی که شاید مراکشی‌ها تا چند وقت دیگر آن را فراموش کنند، اما ما ایرانی‌ها بی‌شک سال‌ها نام این بازیکن شماره 20 تیم ملی مراکش را فراموش نمی‌کنیم. حالا عزیز اسیر روی دیگر فوتبال شده و باید نامش در تاریخ جام‌های جهانی در کنار بازیکنانی قرار بگیرد که به اشتباه دروازه خودشان را باز کرده‌اند. در ادامه تعدادی از خاطره‌انگیزترین گل به خودی‌های مختلف جام جهانی مورد اشاره قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۶۱

سریعترین گل به خودی

سریعترین گل به خودی تاریخ جام جهانی به نام سعد کولاسیناچ، هافبک تیم بوسنی و هرزگووین ثبت شده است. این تیم در مرحله گروهی جام جهانی 2014 به مصاف آرژانتین رفت که کولاسیناچ در دقیقه 10 به اشتباه دروازه خودشان را باز کرد.

گل به خودی دروازهبان

همیشه این مدافعان و هافبکها نبودهاند که گل به خودی زدهاند ، چون نام یک دروازهبان نیز در این لیست به چشم میخورد. در اولین بازی جام جهانی 98 فرانسه، برزیل به مصاف اسکاتلند رفت و جیم لیتون دروازهبان اسکاتلند با اشتباهش توپ را وارد دروازه تیم خود کرد تا اولین گل به خودی در بازیهای افتتاحیه جام جهانی به ثمر برسد.

اسکوبار نگونبخت

تمام آنهایی که به اشتباه دروازه خودی را باز کردند گرچه لحظات سختی را پشت سر گذاشتند، اما بعد از یک مدت به فراموشی سپرده شدند. اما سرنوشتی که برای آندرس اسکوبار کلمبیایی رقم خورد، پایانی تلخ و مرگبار داشت. این مدافع در جام جهانی 94 آمریکا به اشتباه دروازه خودشان در بازی مقابل میزبان باز کرد و زمینه حذف تیمشان را رقم زد. در حالی که چند ماه از این اشتباه نگذشته بود، اسکوبار به رگبار بسته شد تا آخرین گل زدهاش در فوتبال سند مرگش را امضا کرده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها