نگاهی به برخی از شرکت‌های ارائه‌کننده وی‌اودی در ایران

کمپانی‌های خانگی سرگرمی

با آن‌که در ماه پایانی سال ۱۳۹۴ فعالیت رسمی شرکت‌های VOD در ایران آغاز شد، اما به دلیل پتانسیل بالای موجود در این عرصه رشد صورت گرفته در این زمینه در میان کشورها با سرعت بالایی اتفاق افتاد. تعداد شرکت‌ها خیلی زود به 19 رسید و در صحبت‌های صاحبان شرکت‌ها روشن شد از مدت‌ها قبل آنان در تلاش بودند تا امکان فعالیت در این عرصه را از آن خود کنند. شبکه‌های ویدئویی بر بستر اینترنت، شبکه‌هایی‌اند که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود و تقریبا آینده پخش برنامه‌های تلویزیونی را در بر می‌گیرند. همین حالا ۱۷سامانه پخش اینترنتی از شورای عالی فضای مجازی و مرکز فضای مجازی رسانه ملی مجوز رسمی گرفته‌اند و چند تایی از این سامانه‌ها، حالا دیگر برای خود به جایگاهی رسیده‌اند که سودده شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۷۰۹۳

آفرینک

گروه توسعه و ساخت نرمافزارهای مخابراتی پیک آسا در زمستان سال ۱۳۷۹ و در پی مطرح شدن ایده ساخت یک مرکز سوئیچ پیام کوتاه در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفت. این پروژه در حالی شروع به فعالیت کرد که تقریبا هیچ تجربه عملی در زمینه مرکز سوئیچ پیام کوتاه در کشور وجود نداشت. آفرینک، تلویزیون اینترنتی با برنامههایی مخصوص کودکان است که در آن انواع انیمیشنها و تولیدات داخلی و خارجی کودک عرضه میشود. در این تلویزیون برنامههایی برای گروه سنی کودک و نوجوان در طبقهبندی «دخترونه، پسرونه، موشی، خرگوشی، خرسی، سگ و گربهای و... » عرضه میشود و کاربر برای تماشای ماهانه آن باید اشتراک 9900 تومانی بخرد.

آیو

یکی از چند شرکت آی پی تیوی فعال اصلی کنسرسیوم مشترک تلویزیون، شرکت فناپ بانک پاسارگاد و همراه اول است. آنها تلویزیون اینترنتی آیو را راه انداختهاند و مهمترین برنامه تولیدیشان کار مشترکی بود که با عادل فردوسیپور و گروهش به عنوان هتتریک انجام دادند. تقریبا همه سریالهای شبکه نمایش خانگی را به طور مداوم برای عرضه دارند. بیش از هزاران فیلم خارجی دوبله شده و بیش از دهها سریال خارجی و داخلی همراه پخش زنده مسابقات فوتبال خارجی و داخلی از قابلیتهایشان است. آنها پخش زنده برنامههای جشنواره بینالملل فجر را هم در گذشته تجربه کردهاند. اشتراک ماهانه این شبکه 12 هزار تومان و اشتراک یک ساله آن 72 هزار تومان است. آنها با همراه اول، مبین نت و مخابرات و آسیاتک قراردادهایی دارند که حجم استفادهشان را رایگان میکند.

فیلیمو

صبا، ایده شرکتی است فعال در حوزه فناوریهای اینترنتی که تعدادی از پرترافیک ترین وبسایتهای ایرانی ازجمله آپارات، کلوب، میهن بلاگ، لنزور و فیلیمو را خلق کرده است. فیلیمو یکی از نخستین شبکههای رسمی ویاودی در ایران بود که از بهمن ماه 93 کار خود را به صورت آزمایشی آغاز کرد و حالا به یک استارت آپ مهم بدل شده است که ارزش آن را حتی همپای تجارتهای موفقی مثل دیجی کالا میدانند و از سوی دیگر به آن نام نتفلیکس ایرانی هم میگویند. آنها بیشک بیشترین تعداد بانک آرشیوی فیلمها و مخاطبان را در دانلود دارند. اشتراک ماهانه فیلیمو 15 هزار تومان است و با تنوع قراردادهای مشترک با همراه اول و بیش از شش شرکت دارنده ایدیاسال و اپراتورهای دیگر، توانسته حجم رایگان زیادی را به دارندگان اشتراکش بدهد.

نماوا

شاتل، یکی از شرکتهای قدیمی ارائه اینترنت پرسرعت در کشور است. این شرکت در ادامه فعالیت برای به روز کردن خدمات خود در بهار 95 تلویزیون اینترنتی نماوا را راهاندازی کرد. این تلویزیون یکی از به روزترین و پرمخاطب ترین تلویزیونهای اینترنتی است، به گونهای که در 17 مرداد 96 به رکورد ده میلیون ساعت تماشای فیلم آنلاین دست پیدا کرد. تلویزیون اینترنتی نماوا زیرمجموعه شرکت اینترنتی شاتل است و برای کاربرانش تمامی فیلمهای روز دنیا و تازههای شبکه نمایش خانگی را به اشتراک میگذارد. انیمیشن، بهترین فیلمهای ایران و جهان و سریالهای پرطرفدار داخلی و خارجی دستهبندیهای محصولات این سایت هستند. اشتراک یک ماهه این تلویزیون 15 هزار تومان است. نماوا همچنین تولیداتی مثل نما به نما که به بررسی آخرین اخبار سینمای ایران میپردازد و برنامههای مناسبتی مثل چله، ویژه برنامه شب یلدا دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها