«هر لحظه تاخیر در تشکیل یک کمیسیون تحقیق مستقل راه را برای ارتکاب جرائم جدید ضد مردم یمن هموار می‌کند. #تفحص_درباره_یمن_همین‌حالا»
کد خبر: ۱۱۴۶۷۴۱

یمن از سال 1394 تحت محاصره یک ائتلاف نظامی به رهبری عربستان است که میلیونها نفر از مردم فقیرترین کشور جهان عرب را در بحران مریضی و قحطی فرو برده است. حکومت سعودی هدف از عملیات خود را حفاظت از دموکراسی در کشور همسایه توصیف میکند، گرچه مردم عربستان خود هنوز صندوق رای را از نزدیک ندیدهاند.

با گذشت سه سال از شروع بحران، ماشین جنگی گرانقیمت سعودیها از دستیابی به اهداف خود ناتوان بوده است و هیچ چشماندازی از پایان این عملیات نظامی به چشم نمیخورد.

سپتامبر گذشته شبکه یمنی المسیره از مخاطبان خود خواست با استفاده از هشتگ #YemenInquiryNow (#تفحص_درباره_یمن_همینحالا) در توییتر برای آگاه کردن جهان از وضعیت وخیم مردم این کشور جنگزده تلاش کنند.

این هشتگ بسرعت در فضای توییتر محبوب شد و تنها در 24 ساعت اول 120 هزار توییت حاوی آن در این شبکه اجتماعی ارسال شد.

بسیاری از کاربران خواهان تحقیق یک نهاد بیطرف در خصوص جنایات جنگی و نقض حقوق ابتدایی مردم یمن توسط ارتش سعودی شدند که طبق گفته سازمان ملل «بزرگترین بحران انسانی در جهان» را رقم زده است. این در حالی است که عربستان در سالیان گذشته با لابی سنگین و کمک گرفتن از دوستان خود از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس سعی کرده است جلوی تصویب طرح تحقیقات جامع در خصوص جنایات رخ داده در جنگ یمن را در سازمان ملل بگیرد.

کاربران در این توییتها همچنین تصاویر زیادی از کودکان مجروح و دچار سوءتغذیه منتشر کردند و سازمان ملل را به خاطر عمل نکردن به وظایف خود به باد انتقاد گرفتند.

یک فرد عرب زبان مینویسد: «بزرگترین چالش بحران انسانی یمن وادار کردن جهان به توجه بیشتر به وضعیت ناگوار مردم یمن است. #تفحص_درباره_یمن_همینحالا »

یک کاربر نوشت: «پول و دلارهای نفتی باعث شدهاند سازمان ملل کور شود و جنایات سعودیها و یمنیها در یمن را نبیند. #تفحص_درباره_یمن_همینحالا»

کاربر دیگری با انتشار تصاویری دلخراش از کشته شدن کودکان یمنی و اشاره به ماجرای حذف نام عربستان از لیست سیاه سازمان ملل مینویسد: «خون این کودکان مایه شرم سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری است. #تفحص_درباره_یمن_همینحالا»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها