راهپیمایی روز جهانی قدس «قوی‌تر و پرشورتر» از همیشه برگزار شد

دنیا ببیند...

دیروز همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مردم روزه‌دار ایران اسلامی با حضور پرشکوه خود در راهپیمایی روز قدس همچون سال‌های گذشته جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند و همان‌طور که انتظار می‌رفت حضور مردم پرشکوه‌تر از همیشه بود. همین چند روز پیش بود که رهبر انقلاب در مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی در بیانات مهمی حضور مردم در صحنه را بسیار مهم خواندند و با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی قدس تاکید کردند: به فضل الهی و به برکت حضور پرشور مردم، روز قدس امسال از سال‌های گذشته، قوی‌تر و پرشورتر برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۲۵

بر همین اساس بود که راهپیمایی باشکوه روز قدس امسال که در تهران و ۹۰۰ شهر ایران اسلامی برگزار شد بار دیگر همایش عظیمی از اتحاد و همدلی و یکصدایی را در برابر استکبار جهانی به نمایش گذاشت. روز قدس امسال با سالهای گذشته تفاوت عمده داشت و این بار صدای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مردم روزهدار طنینی رساتر داشت. خلق حماسهای که همزمان با دورهگردیهای اروپایی نخستوزیر رژیم اشغالگر قدس برای تنگتر کردن محاصره علیه نظام جمهوری اسلامی صورت گرفت و بار دیگر و این بار با صدایی رساتر به هر قدرت منطقهای و فرا منطقهای فهماند که ملت ایران در برابر هیچ تهدید خارجی تسلیم نخواهد شد و از حقوق مسلم خود دفاع خواهد کرد و همچنان بر پایبندی خود نسبت به آرمانهای انقلاب و امام و رهبری مبنی برحمایت از مظلوم در برابر ظالمان و مستکبران تاکید دارد.

مردم روزهدار از همان ساعات ابتدایی آغاز راهپیمایی در این مراسم حضور یافتند و قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس در پایان راهپیمایی قرائت شد.

در فرازی از این قطعنامه آمده است: با محکوم کردن توطئه موسوم به «معامله قرن» به جهانیان اعلام میداریم تنها راه حل مسأله فلسطین «بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصینقاط دنیا» و «برگزاری همهپرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور» با اراده آنان و تحقق راهبرد «فلسطین من البحر الی النهر» بوده و هرگونه راهحل جایگزین را فرصتسازی برای تداوم اشغالگری و جنایت ننگین رژیم جعلی و اهریمنی صهیونیستی و پایمالکردن حقوق مسلم مردم فلسطین میدانیم.

همچنین راهپیمایان بعد از پایان راهپیمایی در نماز وحدت آفرین جمعه شرکت کردند.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم که سخنران مراسم قدس امسال در تهران بود در سخنانی اظهار کرد: مردم ایران با حضور چشمگیر خود در راهپیمایی روز قدس، غیرت ایرانی و اسلامی را نشان دادند.

لاریجانی ادامه داد: نخستوزیر بیآبروی رژیم صهیونیستی به اروپا سفر کرده بود و از تلاشهای بیوقفه خودش در زمینه خروج آمریکا از توافق هستهای سخن گفته بود. در همین روزها باز رسانهها مطرح میکنند که سعودیها گفتهاند ما خلآ فروش نفت ایران را جبران میکنیم، همه این تلاشها یکهدف دارد و آن این است که مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و سعودی، ایران را در کنج قرار دهد، ولی این موجودات ناشی و موذی مراقب باشند کاری نکنند که با کنج قرار گرفتن ایران باعث ناامنی خودشان شوند.

آیتا... سیداحمد خاتمی خطیب جمعه تهران هم در خطبههای نماز جمعه دیروز تهران، حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را عبادت بزرگ سیاسی عنوان کرد و با اشاره به برگزاری این سیر و سلوک معنوی در 900 شهر کشور اظهار کرد: این عبادت در سراسر کشور و بویژه تهران از جایگاه والا و شایستهای برخوردار است.

100 هزا ر موشک حزبا...، آماده پرواز

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران هم در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه مشهد خاطرنشان کرد: کاری که انقلاب اسلامی صورت داد این بود که اجازه بسط قلمرو سیاسی رژیم صهیونیستی را نداد و در مقابل مخاطرات این رژیم ایستاد و آمریکا را با شکستی بزرگ در نقشه خاورمیانه مواجه کرد. انقلاب اسلامی، قدرت عظیمی به نام حزبا... را ساخت که امروز با اعترافات رژیم صهیونیستی بیش از ۱۰۰ هزار موشک آماده روانه کردن دارد. حزب اللهی که امروز قدرت زمینی فوقالعاده دارد و میتواند بهتنهایی در نبرد زمینی رژیم صهیونیستی را بشکند. رژیم صهیونیستی فاقد عمق راهبردی دفاعی است و در برخی موارد عرض این رژیم به ۳۴ کیلومتر نمیرسد و برای نابود شدن به یک عملیات بیتالمقدس ما نیاز دارد.

به گزارش مشرق، وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: وقتی صهیونیستها پایگاه تی4 سوریه را بمباران کرده و تعدادی جوان را به شهادت رساندند تصور داشتند پاسخی دریافت نمیکنند و فکر میکردند پشتیبانی آمریکا و انگلیس میتواند جبهه مقاومت را در ارعاب فرو برد و فکر کردند کسی پاسخ نمیدهد و گفتند اگر پاسخ دهید نظام سوریه را پایان میدهیم اما در جولان به آنها پاسخ داده شد و دهها فروند موشک پرواز کرد و به آنها پیغام داده شد اگر پاسخ دهید قلب تلآویو را با خاک یکسان میکنیم و خفه شدند و از آن روز هیچ غلطی نکردند.

گرفتن حق از دشمن غدار ؛ تنها با مقاومت

همزمان با تهران، سایر نقاط کشورمان هم شاهد برگزاری راهپیمایی پرشکوه روز قدس بودند.

حجتالاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی که برای شرکت در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس به تبریز رفته بود طی سخنانی در جمع راهپیمایان با اشاره به تجربه تاریخی فلسطین گفت: این تجربه نشان میدهد که به دست آوردن حق از دست دشمن غدار، تنها در میدان مقاومت مردمی رقم خواهد خورد و میزهای سازش، میدانهای فریب است و فقط دشمن را جریتر میکند. وی با بیان اینکه حق گرفتنی است و با قدرت امکانپذیر است نه با خواهش و التماس افزود: تجربه تاریخی فلسطین اثبات کرد که مسیر سازش، ورود به میدان پذیرش تحمیل است. وی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران و رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بر اساس تمام اصول دموکراسی و مردمسالاری یک راهحل را اعلام کردند که نهتنها راهحل فلسطین بلکه راه حلی برای همه بحرانهای منطقه است و آن چیزی نیست جز مراجعه به آرای مردم. آمریکاییها و اروپاییها، مگر شما مدعی دموکراسی در عالم نیستید و ادعای حقوق بشر شما گوش فلک را کر نکرده است؟ این راهحلی دموکراتیک است.

رئیسی تاکید کرد: ایران اسلامی در منطقه غرب آسیا، عامل ثبات و آرامش است و اگر اقدامات مستشاری ایران در برابر داعش، القاعده و تکفیریهای دست ساخته اسرائیل نبود، امروز منطقه در آتش جنگ میسوخت. این، مستکبران هستند که با فروش سلاح به برخی کشورهای عربی منطقه به دنبال آشوب و ناامنی در خاورمیانه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها