دانشجویان قشری هستند که به دلیل شور جوانی و سر پر سودا و آرمانخواهشان در مواجهه با مسائل بیرونی و آنچه در اطراف خود می‌بینند غالبا موضعی نقادانه و توام با گلایه دارند؛ روندها و عملکردهایی که در جامعه، دولت‌ها و حاکمیت در گذر است با آرمان‌هایی که جوانان می‌بینند و می‌خواهند فاصله بسیاری دارد و همین باعث می‌شود این قشر در مواجهه با بسیاری از مسئولان به نقد و گله‌گذاری بپردازند و ای بسا برخی مسئولان نیز این روحیه را نپسندیده و به همین دلیل از مواجهه با آنان خودداری کنند.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۳۷

دانشجویان در دیدار با رهبر معظم انقلاب به گلایه از نهادها و دستگاهها پرداختند و ‌‌‌آیتا... خامنهای نیز مانند پدری صبور پای درد دل فرزندان خود نشست و حرفهایشان را شنید. بخشی از گلایههای مطرح شده نیز به سازمان صدا و سیما و عملکرد رسانه ملی باز میگشت. دانشجویان در سخنان خود بر این باور بودند که صدا و سیما از ظرفیت همه استانها بهره نمیگیرد، سلبریتیها را ترویج میکند و البته معتقدند که به دستگاه حامی دولت تبدیل شده است. این نقدها هر کدام در جای خود قابل بررسیاند و میتوان آنها را پذیرفت یا رد کرد اما یک نکته را نمیتوان نادیده گرفت و آن هم اصل ضرورت نقد رسانه ملی توسط اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان، به عنوان سکانداران آینده کشور است.

اگر منصفانه به نقدهای مطرحشده بنگریم برخی از آنها با همان روحیه جوانی که در ابتدای این متن به آن اشاره شد، نکات درستی در خود دارند که میتوان به صورت مصداقی در مورد آنها اظهار نظر کرد که در این مقال به دنبال بررسی مصادیق نیستیم و تنها میخواهیم گذری به یک جلسه که بخشی از نقدها متوجه رسانه ملی بوده، داشته باشیم. اتفاقی که در نوع خود میمون و خجسته است، مدیران رسانه ملی میتوانند با استفاده از ظرفیتهای نهفته در میان قشر دانشجو برای گامهای رو به جلویی که در حال برداشتن هستند، سود ببرند.

اما از دیگر سو نباید فراموش کرد که برخی نقدهایی که در این دیدار به آنها اشاره شده نقدهایی است که از جوان دانشجوی مومن برخاسته و ریشه در تجربه ندارد. در مجموع، این نقدها چه منصفانه و چه غیر آن، فرصتی است برای مجموعه مدیران نظام و نوید آیندهای را میدهد که جوانان آن نسبت به آینده سرنوشت خود بیتفاوت نیستند و شایسته است مسئولان با ترتیب دادن فرصتی برای نقدهای رودررو، جوانان را با تنگناها و فضای فعالیتهای خود بیشتر آشنا کنند تا نقدها جنبه واقعی و کاربردیتر پیدا کنند.

محمدمهدی درستی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها