نشست خبری پنجمین همایش تئاتر مردمی خرداد با حضور کوروش زارعی، مدیر دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری و امیرحسین شفیعی، دبیر همایش صبح دیروز در حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۵۰

به گزارش تسنیم، در این نشست زارعی با اشاره به دغدغه امام خمینی (ره) مبنی بر انتشار و صادر کردن اندیشههای مبتنی بر انقلاب اسلامی و ارزش والای این رویداد در تاریخ معاصر گفت: «تئاتر باید در این مسیر فعال باشد و این ظلم است که تئاتر طبق گفته امام خمینی (ره) کاری نکند».

او درباره همایش مردمی با اشاره به توقف چند ساله این رویداد در مدیریتهای گذشته، تأکید کرد پس از حضورش در دفتر هنرهای نمایشی این رویداد را فعال کرده است و گفت: «چشمانداز بزرگی برای این ماجرا ترسیم کردهیم که نیازمند کمک دیگران است. این جشنواره تنها متعلق به حوزه هنری نیست. اگر دستگاهها برای امام خمینی (ره) کار نکنند، میخواهند برای چه کسی کار کنند. این جشنواره باید در شأن امام خمینی (ره) برگزار شود.»

این بازیگر و کارگردان تئاتر با اشاره به حمایت مالی و معنوی مؤسسه حفظ و نشر آثار امام به این رویداد از قول همکاری حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

او درباره اضافه شدن بخش صحنهای به دوره پنجم جشنواره تأکید کرد در این دوره با وجود درخواستهای متعدد تنها آثار باکیفیت برای اجرا برگزیده شدهاند. در این بخش تنها سهنمایش برای اجرا در سالنهای مهر و ماه حوزه هنری برگزیده شده است.

زارعی در همین راستا تأکید کرد: «هدف از انتخاب این آثار اجرای عمومی است و این حمایت اجرایی به شهرستانها نیز بسط پیدا خواهد کرد.»

او گفت: «تمام آثار اورجینال است؛ چرا که جشنوارههای دیگری با اجراهای تکراری برگزار میشوند. اورجینال بودن یکی از شروط ما بود».

زارعی درباره همراهی بیت امام گفت: «سال گذشته در حسینه جماران در محضر سید حسن خمینی برنامه شب خاطره را داشتیم و او از جامعه تئاتری درخواست کرد تا با تشکیل تیم نویسندگان، نمایشنامهای فاخر از زندگی و اعتقادات امام خمینی (ره) نگاشته شود. او حاضر است در گعدههای نویسندگان حاضر شود. امید است حداقل در سال جاری متن نمایشنامه نگاشته شود. تلاش میکنیم این نمایش امسال روی صحنه نیز رود.»

زارعی قول داد نام تیم و سرپرست آن در اختتامیه همایش مردمی خرداد معرفی شود که قرار است 12 خرداد در حسینیه جماران برگزار شود. او اظهار کرد در این روز حوزه هنری در ساعت 18 وسایل ایاب و ذهاب برای حضور اختتامیه را برای مدعوین و خبرنگاران فراهم میکند. قرار است این اختتامیه با حضور سید حسن خمینی برگزار شود.

او درباره شکل رقابتی این جشنواره گفت: این مهم برای ایجاد انگیزه در هنرمندان جوان است و قرار است در بخشهای مختلف برگزیدگانی داشته باشد. همچنین او از طراحی تندیس جشنواره توسط یک هنرمند جوان خبر داد که تندیس دائمی جشنواره میشود. امیرحسین شفیعی نیز در گفتار کوتاه خود به بخشهای مختلف این همایش پرداخت.

شفیعی از جعفر دهقان، عبدالرضا اکبری و شهاب راحله به عنوان داوران بخش خیابانی نام برد و گفت: «امسال با کمک کوروش زارعی و همکاری ستاد ارتحال تعداد آثار قابل قبول است. تلاش میکنیم در سال جاری حداقل دو اثر دیگر با موضوع انقلاب و قیام 15 خرداد برای اجرای عموم تولید کنیم.»

همایش مردمی تئاتر خرداد از هشتم تا پانزدهم خرداد در تهران و شهرستانها با همت حوزه هنری برگزار میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها