گجت‌های فناورانه ای که بهتر است همراه داشته باشید

12 ابزارک مشکل‌گشا

توسعه فناوری، ابزارهای الکترونیک کوچک و کوچک‌تر می‌شوند. این در حالی است که به نظر می‌رسد برای هریک از ما همراه داشتن گجت‌های خاصی به یک «باید» تبدیل شده است؛ آنقدر که گاهی بدون آنها نمی‌توانیم خانه را ترک کنیم. قاعدتا اکنون گوشی هوشمند شما یکی از این ابزارهاست، اما شاید اطلاع نداشته باشید که فناوری‌های کم حجم و قابل حمل دیگری نیز در بازار وجود دارند که همراه داشتن آنها می‌تواند برایتان به یک باید تبدیل شود. در ادامه با برخی از این ابزارهای فناورانه و کاربردی بیشتر آشنا می‌شویم.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۱۳

نشانگر لیزری مینیاتوری

نشانگر لیزری برای نشان دادن اشیا با پرتو لیزر مورد استفاده قرار میگیرد. این ابزار معمولا همراه پروژکتور یا صفحه نمایش برای نشان دادن نقاط مورد نظر روی آنها استفاده میشود. نسخه مینیاتوری این نشانگر نیز در بازار وجود دارد. این ابزار مینیاتوری که با باتری دکمهای کار میکند کمتر از ده سانتیمتر طول دارد و در برخی نمونهها یک جاکلیدی نیز به آن متصل است. ابزارهای الکترونیک را همیشه هم نباید برای اهداف جدی مورد استفاده قرار داد. این ابزارها گاهی میتوانند نقش سرگرمکننده نیز داشته باشند.
بنابراین اگر دنبال خرید هدیه ای برای دوستانتان هستید، این نشانگر لیزری میتواند گزینه ای هوشمندانه باشد.

لنز قابل اتصال به دوربین تلفن همراه

اگر دوست دارید با گوشی همراهتان عکس بگیرید اما قابلیتهای دوربین گوشیتان محدود است، این ابزار میتواند برایتان مفید باشد. لنزهای قابل اتصال به دوربین تلفن همراه، قابلیتهای دوربین گوشی شما را افزایش میدهند. این دوربینها ساختار محکمی دارند و برخی از انواع آنها دارای لنزهای زاویه باز و لنزهای ماکرو با بزرگنمایی حدود 12 برابر برای عکسهای کلوزآپ هستند. لنز ماکرو با بزرگنمایی 12 برابر این امکان را برای شما فراهم میکند که از اجسامی با ابعاد کوچکتر از پنج سانتیمتر عکسهای کلوزآپ واضحی بگیرید. لنزهای با میدان دید باز (واید) نیز علاوه بر ایجاد کادرهای عکس گسترده باعث میشوند تصاویر وضوح بسیار بالایی داشته باشند.

صفحه کلید تاشو

صفحه کلیدهای بلوتوثی چیز جدیدی نیست اما بسیاری از آنها، حتی مدلهای کاملا کم حجمشان، را هم نمیتوان براحتی در جیب حمل کرد. اما صفحه کلیدهای تاشو بیسیم راهحل خوبی برای این مشکل ایجاد کردهاند. این صفحه کلیدها که شکل چیدمان دکمهها در آنها مانند بیشتر صفحه کلیدهای استاندارد امروزی به سبک QWERTY است، کلیدهای مینیاتوری و درحالت تاشده تقریبا حجمی به اندازه یک گوشی هوشمند بزرگ دارند. ظاهر زیبا و وزن کم از مهمترین ویژگیهای این صفحه کلیدهاست که میتوانند با بلوتوث به دستگاههای مختلف متصل شوند. عمر باتری اینها معمولا چند ماه است و نیازی به شارژ در فواصل زمانی کوتاه ندارند. صفحه کلیدهای تاشو میتوانند برای کسانی که به تایپ در تلفنهای هوشمند و تبلتها نیاز دارند بسیار مفید باشند.

فندک الکتریکی

اگر عادت به روشن کردن شمع دارید و از فندکهایی استفاده میکنید که نیاز به تامین سوخت دارد، بهتر است بدانید فندکهای الکتریکی با طرحهای سنتی تفاوت زیادی دارد. برخلاف فندکهای قدیمی که به سوخت مایع نیاز داشتند فندکهای الکتریکی جدید در داخل خود باتریهای لیتیومی دائمی قابل شارژ دارد که نیازی به تعویض آنها نیست.

این فندکها شعله ندارد بلکه یک قوس الکتریکی ایجاد میکنند که گرمای آن بیشتر از شعله فندکهای معمولی است و به سرعت شمع را روشن میکند. فندکهای الکتریکی دوست محیط زیست هستند و با هربار شارژ 300مرتبه کار میکنند.

مینی اسپیکر بلوتوث

اسپیکر بلوتوثها بلندگوهای بیسیم کوچک و جمع و جوری هستند که معمولا با باتری کار میکنند و از طریق بلوتوث به گوشی و تبلت وصل میشوند. هرچند بسیاری از این بلندگوها قابل حمل در جیب نیستند، اما سایز کوچک انواع مینیاسپیکر بلوتوثها به شما اجازه میدهد آنها را همه جا همراه خود داشته باشید. نسبت ایدهآل صدای فراگیر و سایز کوچک این اسپیکرها شما را شگفتزده خواهد کرد. عمر باتری این مینی اسپیکرها که توانایی شنیدن یکپارچه موسیقی را هرجا که هستید به شما میدهند در برخی برندها 12 ساعت است.

دوربینهای اکشن 4K

دوربینهای ورزشی که با نام Action Camera شناخته میشوند دوربینهای سبک و کوچکی هستند که براحتی قابل حمل بوده و میتوان آنها را در سفر یا هر تفریح دیگری همراه داشت. تجهیزات جانبی مختلف این دوربینها، نصب آن روی هر سطح و در هر شرایطی را ممکن میکنند. برخی از انواع این دوربینهای کوچک، پوشیدنی بوده و از ویژگیهایی همچون فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم در ثانیه، اتصال به وایفای و بلوتوث و بدنه ضد آب برخوردارند. این دوربینها تعدادی مانت یا نگهدارنده لنز قابل اتصال نیز دارد.

چراغقوه نانو

همه ما در گوشیهای همراهمان چراغقوه داریم، اما این چراغ قوهها همیشه مناسب نیستند و نمیتوانند بهترین گزینه باشند.

چراغقوههای نانو که به لطف فناوری نانو ساخته شدهاند از بهترین ابزارهایی هستند که میتوانند به جاکلیدی شما اضافه شوند.

این چراغقوههای کوچک اما پرقدرت برای استفاده در فضاهای کوچک و کمنور بسیار مناسبند و این قابلیت را دارند که در شرایط مورد نیاز، فقط نور الایدی تولید کنند. استفاده از فناوری نانو باعث بالارفتن کارایی این چراغقوه نسبت به نمونههای مشابه غیرنانو شده است.

کیف پول RFID

در عصر دیجیتال، یک کیف پول RFID خوب یک لایه امنیتی اضافی برای کارتهای اعتباری و کارت شناسایی شما فراهم میآورد و از سرقت اطلاعات آنها از راه دور جلوگیری میکند. کیف پولهای حفاظتی RFID این قابلیت را دارند که در سرقتهای کارت اعتباری از سرقت پول، جلوگیری کنند. کیفهای RFID با استفاده از فناوری RFID فعال، اطلاعات کارت اعتباری شما را به شکل امنی قفل میکنند. بنابراین حتی جیببرهای مدرن که از فناوریهای پیشرفته استفاده میکنند، نیز قادر نخواهند بود اطلاعات کارت شما را به سرقت ببرند.

ساعت هوشمند بلوتوثی

این گجت دیجیتال قابل حمل، از سری لوازمی نیست که آنها را در کیفتان قرار میدهید؛ بلکه ابزاری است که میتوانید آن را در تمام طول روز بپوشید. بسیاری از انواع ساعتهای هوشمند علاوه بر ظاهر زیبا، امکانات متعددی را در اختیار کاربر قرار میدهند. برخی از برندها هم از طریق بلوتوث و هم از طریق نرمافزار مخصوص قابل اتصال به گوشی هوشمند هستند و شما میتوانید اطلاعات را با دستگاههای اندروید یا iOS همگام سازی کرده و به پیامها و تماسهای خود پاسخ دهید. از امکانات دیگر این ساعتها میتوان به گام شمار، تحلیل خواب، هشدار برای قرار گرفتن در یک حالت برای مدت طولانی، تگ ضد فراموشی (آنتی لاست)، دفترچه تلفن، تاریخچه تماسها، ویبره، دوربین، پلیر صدا، باتری لیتیومی قابل شارژ، ضبط صوت و ... اشاره کرد.

یکی از نقاط قوت این ساعتها امکان نصب سیمکارت و کارت حافظه روی ساعت و استفاده مستقل از آن به عنوان یک گوشی هوشمند است. صفحه نمایش الایدی این ساعتها همیشه روشن است و شما به راحتی میتوانید اطلاعات آن را مشاهده کنید.

ابزاریاب

یکی از اشکالات ابزارهای فناورانه کوچک و قابل حمل این است که آسان گم میشوند. اگر بعضی از این ابزارهای کوچک را گم کردهاید و برای پیدا کردن آنها نیاز به کمک دارید، خبر خوب این است که ابزاریابهایی وجود دارند که میتوانند در این زمینه به شما کمک کنند. ابزاریابها معمولا شامل چند گیرنده هستند که میتوانید آنها را روی وسایلی مانند کیف پول، جاکلیدی، تلفن، کنترل از راه دور و بسیاری وسایل دیگر نصب کنید. با استفاده از کلید جستجوی بیسیم براحتی میتوان به این گیرندهها دسترسی پیدا کرد. کلیدهای جستجو این قابلیت را دارند که تمام گیرندهها را در محدوده 18 تا 24 متری پیدا کنند.

مینی پاوربانکها

پاوربانکها باطریهای خاصی هستند که در یک مدار خاص، با شارژ الکتریکی مشخص، فشرده شدهاند. پاوربانکها به شما اجازه میدهند انرژی الکتریکی را ذخیره کرده و درزمان لازم ازاین انرژی برای شارژ گوشی هوشمند تلفن همراه یا تبلت استفاده کنید. پاوربانکها برای تمام دستگاههای دارای درگاه یواسبی مانند سیستمهای جیپیاس، پخشکنندههای صدای MP3، تلفنهای هوشمند وتبلتها قابل استفاده هستند. مینی پاوربانکها در سایزهای جیبی، قابل حمل بودن این گجتها را واردمرحله جدیدی کردهاند. باتری داخلی برخی از مینی پاوربانکها 3350 میلیآمپر بر ساعت توان مصرفی دارد که برای شارژ کامل بسیاری از گوشیهای هوشمند کافی است. فناوریهای جدید همچنین این قابلیت را به پاوربانکها دادهاند که بطور خودکار ولتاژ مناسب برای ابزار شما را شناسایی کرده و سرعت شارژ ابزار شما را افزایش دهند.

ردیاب سلامت

کمتر کسی است که به فکر سلامتی خود نباشد، هرچند بیشتر مردم از گوشدادن به توصیههای پزشکی فراریاند. ردیابهای سلامت بهترین هدیهای است که میتوانید برای خودتان یا دیگران بخرید. این لوازم جانبی برای حفظ سلامت و تناسب اندام میتوانند به شکل گردنبند یا دستبند پوشیده شوند، بدون اینکه بزرگ و جاگیر باشند. دستبندهای پوشیدنی بر فعالیتهای روزانه، میزان کالری مصرفی و الگوی خواب کاربر نظارت میکنند و همه کاری که باید انجام دهید، نگاه کردن به صفحه نمایش دستبندتان است. برنامه Health Mate که برای پلتفرمهای اندروید و iOS در دسترس است، اطلاعات دستبند را از طریق بلوتوث دریافت کرده و اطلاعات کاملی روی گوشی هوشمند نمایش میدهد. این دستبندهای هوشمند، علاوه بر امکانات صفحه نمایش کوچک خود، به منظور بررسی فعالیتهای روزانه مانند قدمزدن، دویدن، شناکردن و نظارت بر خواب، از انتقال دادهها از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند کاربر و تجزیه و تحلیل اطلاعات توسط نرمافزار Health Mate بهره میبرند.

یاسمین مشرف

منبع: digitaltrends

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها