لنز تماسی می‌تواند بسیار دردسرساز باشد

لنزها مراقبت می‌خواهند

اگر عینکی هستید و گاهی از لنزهای تماسی استفاده می‌کنید، حواس‌تان باشد که سهل‌انگاری در مراقبت‌های بهداشتی از لنزهای تماسی می‌تواند بسیار دردسرساز باشد. پس توصیه‌های زیر را بادقت بخوانید:
کد خبر: ۱۱۴۴۲۷۲

با لنز شنا نکنید : شنا کردن با لنز به چشمها آسیب میزند. عدم رعایت این توصیه میتواند باعث ایجاد عفونتهای چشمی و افزایش احتمال زخم قرنیه شود. توصیه میشود قبل از حمام نیز لنزتان را از چشم خارج کنید.

لنز را فقط با محلول مخصوص بشویید: هرگز از هیچ مایع دیگری بهجز محلول ضدعفونیکننده لنز استفاده نکنید. ظرفی را هم که لنزها را در آن نگه میدارید، باید حداقل هر سه ماه یکبار عوض کنید. همچنین وقتی میخواهید محلول داخل ظرف نگهداری لنز را عوض کنید، هرگز نباید محلول تازه را روی همان محلولی که از قبل در ظرف بوده بریزید، زیرا محلولی که از قبل در ظرف بوده ممکن است آلوده شده باشد.

با لنز نخوابید: خوابیدن با لنز موجب کاهش اکسیژنرسانی به چشمها میشود. مطالعات نشان داده است که خوابیدن با لنز خطر بروز التهاب قرنیه را افزایش میدهد. اگر با لنز خوابتان برد، بهمحض اینکه از خواب بیدار شدید، لنزتان را دربیاورید و عینک بزنید تا چشمهایتان نفسی تازه کنند.

بعد از انجام آرایش لنز نزنید: قبل از آرایش لنزتان را بزنید و قبل از پاک کردن آرایش دربیاورید. کسانی که لنز میاندازند، بهتر است از لوازم آرایشی ضدآب و پایهروغنی استفاده نکنند، زیرا ممکن است که مواد آرایشی به لنز بچسبند.

در زمان بیماری از لنز استفاده نکنید: هروقت دچار سرماخوردگی یا آنفلو آنزا شدید، تا زمان بهبود از لنز استفاده نکنید، زیرا سیستم ایمنی بدن هنگام بیماری ضعیف میشود و احتمال ابتلا به عفونتهای چشمی افزایش مییابد.

منبع: medicaldaily

صدف دژآلود

مترجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها