در گذشته‌های نه چندان دور ارزش یک خانه به فرش‌های دستبافت پشمی و ابریشمی و رنگ‌ها و طرح‌های خاص آن بود.
کد خبر: ۱۱۴۳۶۸۵

به مرور زمان و با تغییر نسلها فرشهای ماشینی با الیاف و مواد شیمیایی جایگزین فرشهای دستبافت شدند و بعد از آن طولی نکشید کفپوشهای سرامیکی و پارکتها جایگزین فرشها شده و ماندگار شدند.

مضرات سنگ و سرامیک از دیدگاه طب سنتی

طب سنتی با فرشهای ماشینی و کفپوشهای سرامیکی و پارکتها رابطه خوبی ندارد. از دیدگاه طب سنتی طبیعت سرامیک و سنگ سرد است البته پارکتهای چوبی نسبت به سرامیک از سردی کمتری برخوردارند. راه رفتن و نشستن روی این کفپوشها در سالمندان و کودکان برای مفاصل و استخوانها و رشد اندامها بسیار مضر دانسته شده است. ورود سرما از کف پا بیش از کف دست میتواند اثرات نامطلوبی روی اعضای بدن بگذارد. متخصصان بر این باورند که گرمی تولید حرارت و انرژی میکند و بهتر است حرارت نسبی فرد را حفظ کرده و سرد کردن زیاد بدن منع شده است. بنابراین هیچگاه سرامیک و سنگ را جایگزین فرش نکنید. در هوای سرد هنگام راه رفتن روی این نوع کفپوشها جوراب نخی، پنبهای و پشمی به پا کنید یا دمپایی بپوشید.

فرش ماشینی بهتر از سرامیک است؟

فرشهای ماشینی برخلاف دستبافت از الیاف و رنگهای مصنوعی تهیه شده اند که میتواند سبب حساسیتهای پوستی، بثورات جلدی، سرفه، خارش و سوزش چشم در دراز مدت شود. بزرگترین صدمه ناشی از راه رفتن روی فرشهای ماشینی و موکتهای با الیاف مصنوعی تولید الکتریسیته ساکن در بدن در حین راه رفتن است. زمانی که تجمع بارهای یونی در بدن زیاد شود در سر انگشتان تخلیه را به صورت جرقه احساس خواهیم کرد که میتواند موجب بی قراری، سردرد، تنگی نفس و... شود. ایراد دیگری که این فرشها دارند این است که گرد و خاک را بسادگی جمع کرده و بر اثر عبور و مرور افراد در فضا پخش میشوند که بسیار حساسیت زا هستند. از دیدگاه طب سنتی مزاج این فرشها سرد است و میتواند باعث بروز بیماریهای سرد همچون دردمفاصل و استخوانها و آرتروز شود.

فقط فرش دستباف وطنی!

فرش دستباف طبیعت گرم دارد و راه رفتن، چهار دست و پا رفتن و غلتیدن روی آن بخصوص برای سالمندان و کودکان ضرری ندارد .خانوادههایی که میتوانند قسمتهایی را که بیشتر در معرض رفت و آمد، نشستن و خوابیدن است با قالیچههای دستباف کوچک مفروش کنند.

فاخره بهبهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها