خبرهای تئاتری امروزمان را به عنوان راهنمایی کوتاه گرد آورده‌ایم؛ درباره چهار نمایش در چهار نقطه تهران.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۵۴

نخست بخوانید از اینکه نمایش خیابانی 34 روز مقاومت به مناسبت سوم خرداد به کارگردانی حیدر رضایی اجرا خواهد شد. آنطور که فارس خبر داده نمایش خیابانی 34 روز مقاومت، دوم خرداد در خانه فرهنگ شیخهادی به صحنه تئاتر میرود. این نمایش روایتی از 34 روز مقاومت مردمی و دلاورانه ارتش است که توانست شهر را در مقابل لشکر تا بن دندان مسلح صدام با کمترین امکانات حفظ کند. مالک آبسالان، میثم پیرزادی و حیدر رضایی در این نمایش به ایفای نقش پرداختهاند.

اگر برای آخر هفته خودتان برنامهریزی کردهاید که به تئاترشهر بروید، بدانید که به کاهدان زدهاید! چون در این روز نمایشهای تئاترشهر اجرایی ندارند.

در این روز نمایش «کافه پولشری» هم به کارگردانی الهام پاوهنژاد اجرا نمیشود. اگر میخواهید یکی از تماشاگران نخستین تجربه کارگردانی این بازیگر در تئاتر باشید میتوانید از روز شنبه 5 خرداد هر شب ساعت 22 به کافه پردیس تئاتر شهرزاد بروید.

«مرا به نام خودم بخوان» اجرایش را آغاز کرده؛ نمایشی با طراحی و کارگردانی زهرا اسلامپناه. این اثر نمایشی برگرفته از آیات سوره مبارکه بقره به همراه چند سوره مکمل رعد و نساء است.

داستان این نمایش درباره آدم و بحث اختیار آدمی در زمین و به نوعی انتخابهای چندگانه آدمی در زمانهای مختلف تاریخ است. آدمی که به زمین هبوط میکند و در سیاهیها، تردیدها و فسادها غوطه ور میشود و در نهایت پس از پستی و بلندیهای بسیار مجددا به فطرت خود بازمیگردد. به همان پاکی روز ازل.

این اثر نمایشی تا 24 خرداد همه روزه از ساعت 30/18 به مدت 50 دقیقه در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه میرود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها