اسب‌های ایرانی از طریق اروپا به بازی‌های آسیایی می‌روند

پرش از قرنطینه!

یک اتفاق خوب برای سوارکاری ایران؛ برای نخستین بار قرار است که 8 سوارکار ایرانی در بازی‌های آسیایی شرکت داشته باشند.تا پیش از این اتفاق همواره تلاش‌های زیادی شده بود تا سوارکاران ما در مسابقات مهم شرکت داشته باشند اما مشکل بزرگی به نام قرنطینه سد راه می‌شد.این بار هم نه این‌که این مشکل برطرف شده باشد بلکه،این بار مسئولان فدراسیون سوارکاری راهکاری را تعبیه کرده اند تا هر هشت سوار کار با اسب‌های شان راهی بازی‌های آسیایی شوند.به همین بهانه با مسعود خلیلی رئیس این فدراسیون تماس گرفتیم تا او درخصوص آخرین وضعیت سوارکاران برای شرکت در بازی‌های آسیایی توضیحات لازم را بدهد.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۱۳

چه خبر از تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی؟

خبرهای خوبی در راه است البته هنوز چیزی نهایی نشده و ما همچنان در حال بررسی برای انتخاب تیم پرش هستیم و به انتخاب نهایی نرسیده‌ایم.

ماجرای قرنطینه اسب‌ها به کجا رسید؟

آن مشکل هم حل می‌شود انشاا... .ما تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان دامپزشکی جهانی و برگزارکنندگان بازی‌های آسیایی امضا کرده‌ایم. براساس این تفاهم‌نامه اگر اعزام اسب‌ها از اروپا و یکی از کشورهای این قاره انجام شود، نیازی به قرنطینه آنها در اندونزی نیست.

یعنی اگر پای کشور سومی به میان بیاید مشکلی برای اعزام اسب‌ها و قرنطینه وجود نخواهد داشت؟

ببینید اگر اعزام اسب‌ها از کشور ثالث مانند ایران یا هر کشور آسیایی دیگری انجام شود، حتما باید یک هفته قرنطینه شوند اما این نیاز در صورت اعزام از اروپا وجود نخواهد داشت. به همین دلیل در نظر داریم اعزام سوارکاران به بازی‌های آسیایی را از اروپا انجام دهیم.

این مشکل را فقط ایران دارد یا سایر کشورهای آسیایی هم دارند؟

بیشتر کشورها مشکل دارند.به شما بگویم که خیلی از این کشورها همین راهکار را انتخاب کرده‌اند. همین الان که سوارکاران ما در اروپا در حال تمرین هستند، سوارکاران کشورهای آسیایی مانند قطر، عربستان، چین و کره‌جنوبی هم کنارشان حضور دارند. به احتمال زیاد سوارکاران این کشورها در قالب یک کاروان و از اروپا به محل برگزاری بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند. سوارکاران ایران هم در همین کاروان حضور خواهند داشت.

کدام کشور اروپایی میزبان ایرانی‌ها خواهد بود؟

هنوز به جمع‌بندی قطعی نرسیده ایم اما به احتمال خیلی زیاد سوارکاران آسیایی در هلند یا فرانسه جمع می‌شوند و از آنجا به اندونزی اعزام می‌شوند.

درباره ترکیب تیم و اعزام سوارکاران چطور؛ اسامی مشخص شده است؟

در بخش درساژ لیتا صحی و شریسا غفاری سوارکارانی هستند که در این بخش بازی‌های آسیایی رقابت خواهند کرد. همچنین برای رقابت‌های سه روزه بازی‌های آسیایی هم طوفان ترابی به‌عنوان نماینده ایران معرفی شده است. در بخش پرش هنوز انتخاب نفرات نهایی نشده است.

ایران شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی را دارد؟

هدف ما همین است.امیدواریم اگر اتفاق خاصی نیفتد در بازی‌های آسیایی به مدال برسیم.ما سوارکاران و اسب‌های خوبی در اختیار داریم که برای این رقابت‌ها ایده‌آل هستند.در کل خیلی به کسب مدال امیدواریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها