جدول گیشه نمایش هند

رضایت هندی از «راضی»

موفقیت مالی و انتقادی «راضی» محصول جدید بالیوود در جدول گیشه نمایش سینماهای هند، توجه و تعجیب اهل فن و تحلیلگران سینمایی را برانگیخته است.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۱۴

این فیلم در سه روز اول اکران عمومی خود، توانست بیش از 30 کرور فروش کند. از آنجا که این درام جاسوسی دلهرهآور با هزینهای 40 کروری تولید شده، از حالا میتوان به آن لقب یک کار پرفروش را داد. اما آن چه باعث شگفتی عمومی شده، استقبال تماشاگران هندی از فیلمی است که در آن، پاکستانیها بهعنوان کاراکترهای شرور و منفی داستان ترسیم نشدهاند. قصه راضی درباره یک دختر جوان جاسوس کشمیری است، که بهمنظور جاسوسی برای کشورش با یک افسر ارتش پاکستان ازدواج میکند. این داستان سال 1971 و در اوج درگیری و جنگ هند و پاکستان اتفاق میافتد. آلیا بهات و ویکی کوشال دو نقش اصلی راضی را بازی کردهاند.

مگنا گلزار از استقبال هر دو گروه تماشاگران و منتقدان از فیلمش بسیار راضی است و میگوید خوشحال است که پیام فیلمش را هر دو گروه تماشاگران هندی و پاکستانی دریافت کردهاند. به گفته او: «پاکستانیهای مقیم اروپا با تردید به تماشای فیلم رفتند. آنها فکر میکردند کاراکترهای پاکستانی فیلم موجوداتی خبیث و بدذات هستند. اما آنها با رضایت کامل از سالنهای سینماها بیرون آمدند. میهن پرستی این نیست که دیگران را منفور و بد نشان دهیم و دوست داشتن کشور خود به معنی این نیست که از بقیه کشورها و ملتها متنفر باشیم.» این خانم جوان فیلمساز تنها دختر گلزار شاعر برجسته و مشهور هندی و راکی ستاره دهه 70 بالیوود است. رسانههای گروهی هند مینویسند مگنا گلزار برای نگارش فیلمنامه فیلم، از کمک و همفکری زیاد پدرش بهره گرفته است. راضی را شرکت فیلمسازی کارن جوهر تهیهکننده و فیلم ساز مشهور هندی تهیه کرده است. او چند سال قبل با درام پرفروش «دانشآموز سال» آلیا بهات را به سینمای هند معرفی کرد. این بازیگر که فرزند مرکش بهات فیلمساز و تهیهکننده قدیمی بالیوودی است، در دوران کودکی بهعنوان بازیگر خردسال در تعدادی فیلم سینمایی ظاهر شده بود. آلیا بهات طی چند سال گذشته، بازیگر تعدادی از فیلمهای پرفروش بوده و در کارنامهاش فیلم ناموفقی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها