هر چند محدودیت سنی برای تماشای فیلم‌های سینمایی در کشورمان چهار دهه پیش نادیده گرفته می‌شده، اما پس از آن رفته رفته مهم شده و مسئولان در پروانه نمایش فیلم‌ها این نکته مهم را ثبت می‌کنند که هر فیلم را مخاطبان با چه سن‌و‌سالی می‌توانند تماشا کنند. به گزارش جام‌جم، محمدرضا فرجی، مدیر‌کل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی اعلام کرده، از میان فیلم‌های در حال اکران در سینماهای کشورمان دو فیلم دارای محدودیت سنی هستند و عوامل فیلم‌ها و سینماداران باید به این نکته توجه کنند.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۶۶

به گفته او، تماشای «به وقت شام» تازهترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا و «خوک» فیلم جدید مانی حقیقی برای همه گروههای سنی مناسب نبوده و باید این موضوع روی پوستر فیلمها و سر در سینماها هم قید شود تا مخاطبان هم به این موضوع واقف باشند.

«به وقت شام» را مخاطبان گروه سنی زیر 12 سال نباید تماشا کنند و برای «خوک» هم که بهتازگی روی پرده سینما رفته، هنوز محدوده سنی دقیقی اعلام نشده است. با توجه به اینکه فیلم مایههای طنز دارد و احتمالا هم برخی شوخیهای آن برای مخاطبان زیر 18 سال مناسب نباشد، میتوان منتظر بود تا اعلام شود تماشای فیلم برای افراد زیر 18 سال مناسب نخواهد بود.

فهرست فیلمهایی که تا کنون با این محدودیتها پیش از این هم روبه رو بودهاند، پیش از این بارها اعلام شده و در آن میتوان «مصائب شیرین»، «خوابگاه دختران»، «پا تو کفش من نکن» و... در آن دیده میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها