پشت پرده استعفای عجیب سرمربی تیم‌های رده پایه کاراته ایران

شاگردان ناخلف!

یک نقل قول از بهنام‌فر، سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان کاراته و ایجاد نگرانی برای اهالی این رشته ورزشی. همین یکی دو روز قبل بود که بهنام‌فر خبر خداحافظی‌اش را از هدایت نوجوانان و جوانان مطرح کرد. آن هم در شرایطی که جوانانش در آسیا دو نقره و دو برنز گرفته بودند و یک روز قبل از آن هم تیم ملی نوجوانان با دو طلا، یک نقره و دو برنز بر سکوی نخست قاره کهن ایستاده بود. بهنام‌فر خیلی ساده و شفاف خداحافظی کرد و گفت: «دیگر تمایلی به ادامه همکاری ندارم، خداحافظ.» وقتی خبرنگاران از او دلیل این کار را سوال کردند واکنش بهنام‌فر خیلی جالب بود: «از عملکرد شاگردانم رضایت ندارم.»
کد خبر: ۱۱۴۱۳۶۳

بهنامفر در حالی این تصمیم را گرفته است که تقریبا از 9 روز دیگر ملیپوشان کاراته باید در مسابقات انتخابی سهمیه المپیک شرکت کنند و این اقدام سرمربی شاید در این مقطع از زمان اصلا به صلاح کاراته ایران نباشد. البته همه کسانی که بهنامفر را میشناسند میدانند که او روحیات خاص خودش را دارد و موفقیت زمانی برایش معنا پیدا میکند که همه شاگردانش موفق باشند! او از همان زمان که خودش بازیکن بود برایش شکست خوردن معنایی نداشت و هر بار که این اتفاق برایش میافتاد تلاش خودش را میکرد تا بتواند شکست را در مسابقه بعدی با پیروزی عوض کند. بهنامفر، مربی توانایی است و بی شک خودش شرایط فعلی و حساس تیم ملی را درک میکند. احتمال دارد او دلخوریهای زیادی هم داشته باشد و نتیجه نگرفتن شاگردانش بهانهای بیش نباشد، اما نباید فراموش کند شرایط فعلی، شرایطی نیست که بخواهد تیمش را رها کند. او باید بداند ملی پوشان جوان کاراته در روزهای حساسی که دومین و سومین میدان گزینشی المپیک 2018 بوینس آیرس را پیش رو دارند، بیش از همیشه به دانش و رهبری فنی او نیاز دارند.

با این حال بهنامفر از دردل هایش با دوستان نزدیکش گفته،از اینکه بعضی از شاگردانش دارند بیراهه میروند و عرقهایی که در مسیر موفقیت ریختهاند بیجهت بوده است. شب زندهداریهای بیمورد، گوش نکردن به حرف سرمربی و رفتارهایی که زیبنده ورزشکاران نیست باعث شده بهنامفر دیگر طاقتش طاق شود و عطای کار با این شاگردان ناخلف را به لقایش ببخشد. بی شک اگر دلیل اصلی کنارهگیری این سرمربی از تیم ملی رفتارهای خارج از عرف شاگردانش باشد فدراسیون باید تصمیمی جدی را در این زمینه بگیرد و ناخلفها را از اردوی تیم ملی کنار بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها