فیلم کوتاه

فیلمسازی در آسانسور

روح‌ا... حجازی را با فیلم‌هایی چون زندگی خصوصی آقا و خانم میم، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو و مرگ ماهی می‌شناسیم. او مدتی قبل با فیلم «اتاق تاریک» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت که با نظرات متفاوتی همراه شد. حجازی باوجود فعالیت در سینمای حرفه‌ای نشان داده به تجربه گرایی علاقه‌مند است. سه گانه سپیده، سایه و ستاره در تلویزیون، تجربیات متفاوت و خلاقانه‌ای برای حجازی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۱۴

حالا مهر به نقل از آناتولی گزارش داده است که این کارگردان دست به تجربه جدیدی زده و سه فیلم کوتاه پنج دقیقهای در آسانسور تاریخی ازمیر ترکیه ساخته است.

در این خبر آمده روحا... حجازی که برای شرکت در برنامه «روزهای فیلم ایران» در دانشگاه «9 سپتامبر» ازمیر حضور داشت، در آسانسور تاریخی ازمیر که سال 1907 احداث شده است، سه فیلم کوتاه پنج دقیقهای تهیه کرده است.

حجازی با اشاره به این که برای شرکت در گردهمایی دانشجویان در ازمیر حضور دارد، گفت: در این گردهمایی از دانشجویان خواستم در مورد یک حکایت عاشقانه که در آسانسور تاریخی میگذرد، به من شرح دهند.

او افزود: قصههایی را که دانشجویان تعریف کردند به فیلم تبدیل کرده و سه فیلم کوتاه پنج دقیقهای تهیه کردم.

آسانسور ازمیر بنایی تاریخی است که حدود یک قرن پیش صرفا برای راحتی در رفت و آمد مردم ساخته شده است. مردم با این آسانسور براحتی میتوانستند به مناطق مختلف شهر حرکت کنند. علت ساختن این آسانسور سربالایی بودن سطح ازمیر بوده که رفت و آمد را مشکل میکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها