ورزشگاه «نفت و گاز اروندان»، آخرین تپش نبض فصل فوتبال ایران

فوتبال به وقت خرمشهر

از میان اوج مشکلات معیشتی و از میان زمین های خاکی و بدون امکانات شهرستان خرمشهر هم ورزشکارانی وجود داشته اند که به بالاترین سطح ورزشی کشور رسیده اند.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۷۹
8 چهره درخشان ورزش خرمشهر +تصویر

به گزارش جام جم آنلاین ، برای ورزش کردن در خرمشهر باید از کوچه های خاکی شروع کنید، از میان پرچین و گل. بدون مربی و بدون لباس مناسب ورزشی. یک ورزش دوست خرمشهری باید بداند امکانات که هیچ ، شاید اصلا در دایره استعدادیابی قرار نگیرد و پایش هرگز به ورزش قهرمانی هم باز نشود.

بیمه ورزشی هم به تازگی در این شهر مد شده، ورزشی های دهه شصت و دهه هفتاد و اصلا همین دهه هشتاد اصلا نمی دانستند بیمه ورزشی یعنی چه. مربی هم در این شهرستان بسیار کم است بنابراین یادگیری اصول یک ورزش چیزی است که به ندرت اتفاق می افتد.

باشگاه و سالن استاندارد ورزشی در دهه های پیشین؟ اصلا فکرش را هم نکنید، تنها جا برای ورزش کردن همان زمین های خاکی بود. همین الان که خرمشهر بیش از 24 مکان ورزشی سرپوشیده و روباز دارد بسیاری از ورزش دوستان به دلیل هزینه های زندگی پایشان به آنجا باز هم نمی شود.

حمایتی هم که نیست. بنابراین اگر از میان این همه مشکل و کمبود امکانات ورزشکاری از این شهر بتواند تا درجه های بالای کشوری خود را برساند شاهکار کرده است. از این شاهکارهای خرمشهری کم نیستند. از فوتبال گرفته تا رقابت های پرورش اندام و از پینگ پنگ گرفته تا ووشو. آنها از تمام فیلترهای معیشتی و ساختاری و انواع محدودیت های دیگر می گذرند تا به اوج لذت ورزشی برسند، قهرمانی را تجربه کنند و به بالاترین سطح ورزشی نیز برسند.

عکسی که در ادامه می بینید تلفیقی از بهترین ورزشکاران نسل قدیم و جدید خرمشهر است. از مرحوم بشکار و مرفاوی گرفته که متعلق به نسل قدیم هستند تا رامیار و حیدری که جز نسل جدید ورزشکاران جوان موفق خرمشهر محسوب می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها